محمدرضا جعفری خرمی عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعداد ماسک در ۲۱ کارگاه فعال تولید و برای ضدعفونی تحویل سازمان انرژی هسته ای شد و پس از پرتودهی در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی استان قرار گرفت.

وی یادآور شد: از مجموع ۴۲ موکب دارای پروانه استان، ۲۳ موکب با بهره‌گیری از ظرفیت خادمان ، اقداماتی برای پیشگیری و مقابله با کرونا انجام دادند.

وی اظهارکرد: راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، گندزدایی و ضدعفونی معابر مناطق شهری و روستایی، تهیه بسته های بهداشتی و بسته های موادغذایی و توزیع آن بین خانواده‌های نیازمند و مشارکت در طرح پالایش و غربالگری از جمله این اقدامات است.

خدمات رسانی هزار نفر در۲۳ موکب 

جعفری خرمی، خاطرنشان کرد: در مبارزه با کرونا ، هزار نفر از برداران و خواهران در موکب ها فعالیت دارند.

وی ادامه داد: افراد خیر در اجرای این اقدامات مشارکت داشتند و موکب ها در بیشتر شهرستان های استان فعال هستند و به صورت خودجوش به مردم خدمات رسانی می کنند.

تولید ۳۸ دست هزار لباس پزشک و پرستار

وی ادامه داد : در همین مدت از سوی برداران و خواهران فعال در موکب ها ، ۱۸ هزار دست لباس گان ، ۲۰ هزار دست لباس بهداشتی تولید و تحویل کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان ها دادند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد ، خاطرنشان کرد: همچنین توسط موکب ها ۱۲۲ هزار لیتر مایع ضدعفونی با همکاری برخی شرکت های تولیدی و مشارکت خیران و مردم تولید و توزیع شد.

این فعال مذهبی تصریح کرد: علاوه بر تولید و توزیع کالای بهداشتی ، ۱۷ تن اقلام خوراکی شامل گوشت مرغ ، گوشت قرمز، روغن ، برنج  و حبوبات با مشارکت افرادخیر برای نیازمندان تامین و توزیع شد .

توزیع سه هزار بسته معیشتی به نیازمندان

وی ادامه داد : این میزان اقلام خوراکی در بین بیماران کووید ۱۹ و همچنین سه هزار خانواده نیازمند از سوی موکب های اربعین حسینی توزیع شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد با قدردانی از مشارکت خوب اعضای موکب ها ،خیران و مردم که در مبارزه با کرونا همکاری دارند ، یادآور شد : به منظور ارج نهادن به خدمات پزشکارن و کادر پرستاری به عنوان تلاشگران خط مقدم سلامت ، یکی از موکب های استان هزینه اعزام  ۱۴ پزشک و کادر پرستاری را به مشهد مقدس تامین کرد.

جعفری خرمی ، تاکید کرد: موکب های اربعین حسینی در مواقع اضطراری و بلایای طبیعی در کمک به مردم مشارکت خوبی دارند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد ، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری گفت: این ستاد با همکاری موکب ها و خیران در تهیه بسته های مواد غذایی و معیشتی و توزیع آن بین خانوارهای آسیب پذیر و نیازمند استان در ماه مبارک رمضان فعالیت دارد.

۴۲ موکب یزد در اربعین حسینی (ع) با همکاری ۲ هزار نفر از خادمان و نیروهای مردمی با استقرار در مرز چذابه و  در شهرهای کربلا، کاظمین، نجف و مسیر نجف تا کربلا به زایران علاوه بر اسکان ، با غذای گرم از آنها پذیرایی می کنند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: تاکنون ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدندو با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، پنج هزار و ۱۱۸ تن جان خود را از دست دادند.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۳۱ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۴۳ بیمار جدید در کشور شناسایی شدند .

وی افزود: تاکنون ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۴۵۶ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد ،گرچه نزول تدریجی مبتلایان جدید مشاهده می‌شود، اما همه هشدارها به قوت خود باقی است. با فاصله گذاری هوشمند و بازگشت مشاغل ضروری، امکان دارد ترددها افزایش پیدا کند و در نتیجه رعایت فاصله گذاری ضروری است و استفاده از ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.