مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه روز پنجشنبه به ایرنا افزود: به منظور لبیک گویی به فرامین مقام معظم رهبری و همچنین مقابله با شیوع بیماری کرونا، اداره کل اوقاف استان اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک کرده است.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدصالحی افزود: این کارگاه در سه شیفت صبح، ظهر و شب از ساعت ۷.۳۰ تا ۲۴ با حضور خواهران و برادران در فضایی کاملا استریل در یکی از ساختمان های موقوفه در حال فعالیت است.

مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه ادامه داد: این کارگاه دارای مجوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوده و استانداردهای لازم در آن چه از حیث نوع پارچه و چه فضای تولید رعایت شده است.

براساس اعلام صالحی، این کارگاه در مرحله نخست روزانه ۲ هزار عدد ماسک سه لایه تولید می کند که این ظرفیت قابل افزایش است.

وی عنوان کرد:‌ ماسک های تولیدی در اختیار سیستم درمانی استان و همچنین مردم و نیازمندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در ادامه در خصوص کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف نیز گفت: به همت اداره کل اوقاف استان در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم طاقبستان توسط مرکز افق روزانه پنج هزار عدد دستکش نایلونی یکبار مصرف تولید و در اختیار مردم کم برخوردار قرار می دهد.

براساس اعلام رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه پیش از ظرفیت تولید ماسک در استان کرمانشاه روزانه ۹۰ هزار عدد بود.

بیش از ۵۰ هزار عدد از ماسک های تولیدی در استان، روزانه در مراکز بهداشتی و درمانی مصرف و مابقی تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازار توزیع می شوند.

براساس پیش بینی های انجام شده در صورت اوج گیری بیماری کرونا در کرمانشاه، روزانه به بیش از ۳۵۰ هزار عدد ماسک در این استان نیاز است.

 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.