دکتر حسین فرشیدی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شمار مبتلایان جدید ، پنج نفر از بندرعباس، یک نفر کیش، دو نفر قشم و یک نفر نیز از بستک است.

وی بیان داشت: از مجموع مبتلایان به کرونا در هرمزگان، ۱۴ نفر فوت شدند، پنج نفر بستری هستند و مابقی نیز ترخیص شدند.

فرشیدی شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان های هرمزگان را به شرح ذیل اعلام کرد: در بندرعباس ۹۷ نفر ، در کیش ۳۸، قشم ۲۸، پارسیان دو، بستک سه، بندرلنگه هفت، حاجی آباد پنج، جاسک یک، خمیر یک، رودان چهار و میناب ۱۱ نفر مبتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع خطر اپیدمی به عنوان بیماری حاد تنفسی تا روز یازدهم فروردین ماه یک هزار و ۲۲۰ نفر در مراکز درمانی هرمزگان بستری شدند که از این شمار یک هزار و ۸۰ نفر ترخیص و مابقی همچنان بستری هستند.

این مقام مسوول ابراز داشت: بهترین، مهمترین و اصلی ترین روش برای قطع زنجیره کرونا ماندن در خانه است بنابراین خانواده ها باید تنها در صورت ضرورت و ناچاری با رعایت موراد ایمنی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و محلول های ضد عفونی کننده از منزل خارج شوند.

انتقال کووید ۱۹ به صورت فرد به فرد و راه‌های احتمالی  آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده  است.

مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره شیوع ، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری ، ماندن در خانه ،  توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت اصول ،تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

 این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون۴۱هزارو ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳هزارو ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه یازدهم فروردین ماه درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این بیماری بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۱هزارو ۴۹۵ مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشحالیم که تاکنون ۱۳هزارو۹۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۷۵۷ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.