دکتر رشید حیدری مقدم روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در این چارچوب ۴۳۴ هزار نفر توسط مراقبان سلامت و بهداشتی مورد پایش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه مراکز غربالگری بیماری‌های واگیر در نقاط مختلف این استان راه‌اندازی شده است، افزود: این مراکز وظیفه غربالگری مراجعان دارای علایم تنفسی را از نظر ابتلای احتمالی به ویروس کرونا و در صورت لزوم ارجاع به بیمارستان ها بر عهده دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از شهروندان خواست تا از ظرفیت سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت خود و خانواده از نظر ابتلای احتمالی به این ویروس استفاده کنند.

حیدری مقدم اظهار داشت: مردم به جای مراجعه حضوری به مراکز درمانی و جلوگیری از هر گونه ازدحام که خود سبب انتشار ویروس کرونا می شود می توانند از طریق سامانه یاد شده و با وارد کردن شماره ملی به سوالات ساده خودارزیابی بیماری کووید-۱۹ پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور عمل های وزارت بهداشت دریافت کنند. 

وی گفت: همچنین همشهریان می توانند برای مشاوره و دریافت پاسخ سوال های خود در مورد بیماری کرونا با سامانه ۳۱۴۳ تماس گیرند و از راهنمایی ها کارشناسان حاضر و مستقر در این سامانه استفاده کنند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار ۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و  هشت هزار ۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.