محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: غربالگری در حال انجام است و تا ساعت ۷ عصر امروز این تعداد از خانوارها در استان غربالگری شدند.

وی گفت: از این آمار یک هزار و ۳۲۳ نفر در ارزیابی اولیه، غربال آنها مثبت بوده که به مراکز جامع معرفی و ویزیت شدند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از این تعداد ۸۱۶ نفر خوشبختانه هیچ مشکلی نداشتند که نیاز به اقدام نبوده است و ۴۳۹ نفر به استراحت در منزل توصیه شدند.

وی افزود: ۶۵ نفر نیز در ارزیابی، آزمایش و عکس از قفسه سینه، نیازمند ارجاع به سطح بالاتر بودند که به متخصص در بیمارستان‌ها ارجاع شدند و برای سه نفر هم درمان دارویی شروع شده است.

دهقانی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۴۲ هزار و ۵۹ نفر به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir مراجعه و پرسشنامه‌ها را پر کردند.

وی گفت: این افراد خودشان مستقیم به سامانه مراجعه کرده‌اند و با خانوارهای قبلی تماس تلفنی مستقیم گرفته شده است.

روز گذشته در استان آزمایش انجام شد 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی که امروز بدون تغییر ماند گفت: روز گذشته به خاطر اینکه آزمایشگاه ویروس شناسی نیاز به گندزدایی و عفونت‌زدایی کامل داشت آزمایشات را انجام ندادند و این کار انجام شد.

وی اضافه کرد: مجدد از امروز آزمایش‌ها را شروع کردند که تا انتهای شب نتایج آزمایش‌های انجام شده، مشخص می‌شود و فردا در آمارهای جدید اعلام خواهد شد و احتمالا آمار فردا ۲ روزه خواهد بود.

دهقانی همچنین گفت: عملیات پایش و کنترل در مبادی ۹ گانه ورودی استان مقرر بود به صورت شبانه روزی اتفاق بیفتد که با اعلام ۴ ساعت در روز این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ارتباط با تعطیلی اماکنی که توسط رییس جمهوری عنوان شده بود گفت: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که امروز برگزار شد طبق مصوبه قرار شد صنوفی که مایحتاج ضروری را ارایه نمی‌کنند با پیشنهاد اتاق اصناف در این مدت به صورت داوطلبانه و برای حفظ سلامتی خود و مردم تعطیل باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: به هیچ وجه به دنبال تعطیلی صنوفی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کنند نیستیم زیرا تجمعاتی را در بخش‌های دیگر داشتیم که ما هم به دنبال آن نیستیم.

وی گفت: خوشبختانه در روزهای گذشته شاهد مرخص شدن سه بیمار در محدوده سنی ۸۶ تا ۸۷ سال در مراکز درمانی استان بودیم که با حال عمومی مناسب از مراکز درمانی مرخص شدند. 

دهقانی بیان کرد: هرچه زمان و شرایط بهتری را برای ارایه خدمت در مراکز درمانی داشته باشیم افراد با شرایط بهتر مرخص خواهند شد اما اگر جمع زیادی به دلیل عدم رعایت در بیمارستان‌ها بستری شوند دچار مشکل خواهیم شد.

وی از مردمی که در این مدت با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه باعث کاهش ترددها شدند قدردانی کرد و از بقیه مردم خواست به این جمع بپیوندند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا هرچه زودتر قطع شود.

موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی دیروز (جمعه) به ۱۶۳ نفر و جان باختگان کرونا در این استان به ۱۵ بیمار رسید.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (شنبه) موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها را اعلام کرد و گفت: استان‌هایی که نام آنها در لیست نیست، در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید کووید ۱۹ در آنها گزارش نشده است.

کیانوش جهانپور اعلام کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند. 

تاکنون ۱۰ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا شدند و شهرستان‌های بیرجند، طبس، زیرکوه، قاینات و فردوس بیشترین میزان ابتلا را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.