به گزارش ایرنا از روابط عمومی این دانشگاه، دکتر علی احسان پور چهارشنبه با اعلام ۱۷ ابتلای جدید به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته استان خبر داد و گفت: از این تعداد ابتلای جدید ۱۲ مورد در اهواز و پنج مورد دیگر در شهرستان‌های باوی، باغملک، شوشتر، آبادان و بهبهان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته اولین مورد مثبت در شهرستان باغملک مشاهده شد بر رعایت اصول بهداشتی توسط مردم این شهرستان هشدار داد.

احسان پور بیان کرد: از ۱۲۷ مورد ابتلا تاکنون ۵۸ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد:در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از مبتلایان جان باختندو آمار قربانیان این ویروس در استان به ۲۷ نفر رسید.

از ۱۲۷ بیمار مثبت کرونا در خوزستان ۵۰ نفر مربوط به اهواز  ۱۶ نفر اندیمشک ۱۶ نفر شوشتر ۸ نفر آبادان ،۶ نفر دزفول ۶ نفر مسجد سلیمان، ۴ نفر  ماهشهر،  ۵ نفر بهبهان ، ۳ نفر شادگان ، ۲ نفر هندیجان،۲  نفر امیدیه ۲ نفر شوش ، ۲ نفر  اندیکا  و ۲  نفر باوی میباشند.

همچنین شهرهای رامشیر، گتوند، خرمشهر، باغملک و کارون هر کدام یک نفر بیمار کرونایی داشته اند. 

ابول نژادیان سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز پیشتر گفته بود : بیشترین بروز ویرورس کرونا به تفکیک شهرستان به نسبت یک صد هزار نفرجمعیت  ابتدا اندیمشک و سپس شوشتر است لذا ازشهروندان این شهرستانها می خواهیم فقط در صورت ضرورت از خانه خارج شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به توزیع جنسی ویروس کرونا در استان گفت: ۵۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرد و  ۴۵ درصد آن ها زن هستند، که میانگین سنی آنها ۵۲.۴ سال است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا  در خوزستان بیماری زمینه‌ای داشتند، افزود: ۲۲ درصد مبتلایان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۳.۶ درصد بین ۴۵ تا ۵۹ سال، ۲۹ درصد بین ۶۰ تا ۷۴ سال و ۸.۱ درصد افراد مبتلا بالای ۷۵ سال سن دارند.

ابول نژادیان با اشاره به تشریح فوت شدگان ناشی از کرونا در خوزستان بیان کرد: ۸۴ درصد افراد فوتی بیماری زمینه‌ای داشتند و ۱۶ درصد فاقد بیماری زمینه‌ای بوده  اما سن آنها بالای ۶۰ سال بوده است که در مجموع ۶۴ درصد فوت شدگان کرونا در استان مرد و ۳۶ درصد زن هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۲۱ اسفندماه اعلام کرد:  تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.