سید احمد هاشمی روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای تامین مانه و سملقان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی مشکلات و راهکارهایی که برای مقابله با ویروس کرونا باید انجام بگیرد در این جلسه مطرح شد.

وی بیان کرد: نقش مردم در پیشگیر این ویروس بسیار زیاد است و نقش اساسی دارند و این ویروس را باید جدی گرفت.

وی بهترین روش برای پیشگیری از این بیماری در منزل ماندن و شست وشوی مداوم دست با صابون است.

هاشمی تصریح کرد: کاهش ساعات اداری و تعطیلی مدارس برای این است که تجمعات کم شود ولی شاهد این هستیم برخی تفریح و مسافرت ها را شروع کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برگزاری مراسمات جشن و عزا، دست دادن، روبوسی کردن، شست وشوی مرتب دستها با آب و صابون از جمله کارهایی است که می توان برای پیشگیری انجام داد.

هاشمی اظهارداشت: در مانه و سملقان دو نفر مبتلا داشته ایم که در بیمارستان امام حسن بجنورد بستری هستند و حال عمومی آن ها خوب است.

وی با بیان این مطلب که اگر می گوییم حال برخی از افراد خوب است به این معنا نیست که برخی افراد که حالشان خوب شده و دیگر مشکلی ندارند زیرا که تنفس برخی بیماران به صورت ناگهانی قطع می شود.

وی بیان کرد: ویروس کرونا بسیار خطرناک است و مردم باید آن را جدی بگیرند.

وی افزود: بیشتر افراد در سنین بالا در معرض خطر هستند و پزشکان از تجویز کورتن در هرگونه بیماری ویروسی، تنفسی و باکتری ها خودداری کنند.

هاشمی افزود: بیماران بیمارستان پورسینا در مانه و سملقان که مشکوک و نیاز به بستری هستند از بیمارستان امام حسن بجنورد استفاده شود و در صورت نیاز از بیمارستان پورسینا استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: دیروز فوت یک نفر را بخاطر این ویروس در استان داشته ایم. و اگر رعایت نشود سریعا انتقال پیدا خواهد کرد. وی افزود: افرادی که در شهر های بزرگتر برای کار رفته اند و در حال برگشت به استان و شهرستان ها هستند بسیار مراقب باشند تا دیگران را آلوده نکنند.

وی تصریح کرد: اگر علائمی دارند خود مراقبتی کنند و خود را در منزل قرنطینه کنند و به مراکز درمانی مراجعه و راهنمایی های لازم را بگیرند و اگر نیاز به بستری دارند بستری شوند.

وی با بیان این مطلب که رعایت بهداشت فردی و عمومی را جدی بگیرند افزود:شوراها و دهیاری ها برای کنترل این ویروس وارد میدان شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در دو روز آینده مواد ضد عفونی در استان تولید می شود و به دست مصرف کننده خواهد رسید و ماسک های دولایه و چند لایه را تولید کننده ها به دست مصرف کننده خواهند رساند.

فرماندار مانه و سملقان گفت: امروز برای پیشگیری از بیماری کرونا با همکاری دانشکده علوم پزشکی استان جلسله ای را برگزار کردیم و تصمیماتی در این خصوص گرفته شده است.

محمود رضا معموری افزود: از استان به شهرستان توجهات ویژه ای شود تا امنیت بهداشتی و روانی را در این شهرستان با همکاری تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند اتخاذ گردد.

وی بیان کرد: با همت خود مردم و به توصیه های بهداشتی و رعایت آن این مشکل را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و تاکنون دو مورد به کرونا ویروس  مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.