دکتر محمد رضا شیران روز سه‌شنبه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به اینکه توزیع ماسک دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد درصورتی که فردی نیاز به ماسک دارد می تواند از طریق مراکز بهداشتی دریافت کند.

وی به فعالیت بیش از ۱۳  کارگاه تولیدی در راستای تامین لوازم ضدعفونی دست در استان مازندران  با مجوز این معاونت اشاره کرد و گفت که این کارگاه ها موظف شدند محصولات تولیدی خود را به شرکت های توزیعی تحویل داده و حق فروش به غیر از این شرکت ها و خارج از محدوده استان تا زمان رفع  کامل نیاز هم استانی ها را ندارند.

شیران با بیان اینکه ۲ کارگاه تولید ماسک نیز در حال دریافت مجوز از وزارت بهداشت هستند، افزود: با راه اندازی خط تولید آنها روزانه ۱۵ هزار ماسک بین شهروندان توزیع می شود. 
دکتر شیران به توزیع اقلام حفاظت فردی در مراکز درمانی اشاره کرد و ادامه داد : مراکز و سازمان های ارائه کننده خدمات مختلف به مردم ، می توانند با هماهنگی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران  از طریق سفارش به  شرکت های تولیدی اقلام حفاظتی نسبت به تامین موارد مورد نیاز نیروی انسانی زیر مجموعه خود اقدام کنند.

کمبود ماسک و دیگر اقلام بهداشتی در مازندران از حدود ۱۰ روز پیش همراه با ورود ویورس کرونا به استان یکی از دغدغه مهم مردم مازندران شده است . 

اکنون نه تنها هیچیک از داروخانه ها و فروشگاه های تجهیزات پزشکی مازندران فاقد اقلام بهداشتی همچون ماسک هستند ، بلکه در صورت یافت شدن این محصولات فروش آن نیز غیر مجاز است و پیگرد قانونی قرار می گیرد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به حدود ۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا عصر دیروز دوشنبه ۱۲  اسفند به یکهزار و ۵۰۱  نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۶۶ نفر رسیده است همچنین ۲۹۱ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

علاوه بر این در استان مازندران تاکنون ۶۰ نفر به صورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و این ویروس هشت مازندرانی را به کام مرگ کشاند و ۱۳۰ مورد مشکوک نیز در مراکز بهداشتی استان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.