عطاءالله حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر و براساس ابلاغیه وزارت بهداشت فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شده ضمن اینکه طی بازدیدهایی که از این مراکز انجام شد موجودی هم ندارند و اگر هم موجود باشد به تعداد محدود و به اندازه پرسنل خودشان است.

وی با بیان اینکه روز گذشته محموله‌ای حاوی ماسک از سوی وزارتخانه به استان رسید و بین مراکز دولتی و بیمارستانی توزیع شد، افزود: همچنین براساس ابلاغیه‌ وزارت بهداشت، هیچ شرکت تولیدی حق فروش ماسک ندارد و باید تولیدات خود را در اختیار وزارتخانه قرار دهد تا از این طریق بین مراکز دولتی و خصوصی توزیع شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در حال حاضر برخی از دلالان از طریق شرکت‌های خصوصی و یا حتی سوپرمارکت‌ها اقدام به فروش ماسک آن هم با قیمت بالا کرده‌اند که لازم است سازمان صمت و تعزیرات حکومتی نظارت خود در این زمینه را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: نظارت بر داروخانه‌ها و شرکت‌های رسمی مواد بهداشتی بر عهده معاونت غذا و دارو است و با هر گونه تخلفی در زمینه گرانفروشی در زمینه اقلام بهداشتی برخورد خواهیم کرد.

حیدری همچنین با اشاره به تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه تهیه و توزیع رایگان ماسک و سایر اقلام بهداشتی در سطح کشور گفت: وزارت بهداشت تلاش دارد این اقلام را تهیه و از طریق مراکز بهداشت استان‌ها و به نسبت شیوع بیماری بین مردم توزیع کند.

وی تاکید کرد: هر چند خود ویروس کرونا داروی اختصاصی ندارد اما هم اکنون با اقداماتی که در استان انجام شده داروهایی نظیر آنتی‌بیوتیک‌ها، سرم‌های تقویتی و سایر داروهایی که برای بیماریهای‌عفونی و ویروسی لازم است به اندازه سه ماه در استان موجود است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.