برهان صلواتی روز چهارشنبه از  تلاش های صورت گرفته در راستای صیانت از محیط های کارگری کردستان در مقابل ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: بازرسان کار این اداره کل در همه شهرستان‌ها، بصورت شبانه روز بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، در واحدهای کارگری نظارت کامل دارند.

وی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها رعایت مقررات بهداشتی مربوط به سرویس‌های مورد استفاده و غذا خوری‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از وسایل حفاظتی نظیر ماسک، دستکش و محلول های ضد عفونی و گندزدایی مکان های عمومی مورد نظارت کامل قرار گرفته و بر حسب ضرورت ۱۷۰ ابلاغیه یا توصیه نامه به کارگاه‌ها ارسال شده است.

صلواتی گفت: تا کنون از ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا، چهار نشست تخصصی با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به منظور تدوین برنامه‎ها و انجام بازرسی های مشترک در محیط های کارگری برگزار شده است.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته مسولین ایمنی خانه های بهداشت و کارشناسان بهداشت حرفه ایی ملزم به نظارت دایم بر دستورالعمل های بهداشتی ستاد مبازره با کرونا در کارگاه‌ها و ارسال گزارش هفتگی در این زمینه شده‌اند.

وی یادآور شد: گواهینامه‌های تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و مسولین ایمنی واحدهای کارگری نیز تا پایان فروردین ماه جاری تمدید شده و جلسات مربوط به تعیین صلاحیت ایمنی و نیز تعیین صلاحیت های پیمانکاری بدون نیاز به حضور متقاضیان انجام می‌گیرد.

بر اساس اعلام رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون (چهارشنبه 24 فروردین)  ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.