فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در دیدار با سازمان های مردم‌نهاد که در سرسرای فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: سازمان های مردم نهاد در زمینه های متعددی برای برخورد با بیماری ویروس کرونا فعال هستنند که می توان به ضدعفونی کردن محلات و معابر سطح شهر و گندزدایی، همکاری در زمینه تولید ماسک، گان و لباس موردنیاز برای گروه های پزشکی اشاره کرد. 

وی اظهار داشت: در سطح روستاها نیز گروهای مردمی بسیار خوبی شکل گرفته است و هدف از این نشست این است که همه تلاش کنیم مردم را در این عرصه فعالتر کنیم و ما به همکاری بیشتر و گسترده تری نیاز داریم.

رنجبر ادامه داد: سازمان های نهاد در برخی از مواردی که در دستور کار دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا است یاری رسان هستند چرا که در بسیاری از نقاط بازار، تفرجگاه‌ها، معابر عمومی و بوستان ها مشکلاتی داریم و دولت طرحی با عنوان «فاصله گذاری اجتماعی» را ابلاغ کرده و تصمیم براین است که اقدامات کنترلی شدیدتر صورت گیرد که این بخش نیز نیازمند همکاری مردم است.

به گفته فرماندار کرمانشاه، در این طرح مسیرهای منتهی به بوستان ها بسته می شود و هر مکان که به تجمع منجر شود باید رفع شود که این امر یکی از مطالبات مردمی بوده و دولت با افرادی که به عنوان مسافر به شهرها وارد می شوند به شکل شدیدتری کنترل و برخورد می کند و اعمال قانون صورت می گیرد.

رنجبر اضافه کرد، قرار است در این زمینه استاندار کرمانشاه با مردم صحبت کند و دستورالعمل لازم در این رابطه به ارگان های مربوطه داده می شود، هم اکنون نیز نیروی انتظامی، ارتش و هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرها وجود دارند که به کنترل بیشتر می پردازند.

وی افزود: از سوی دیگر دادستان کرمانشاه دستور پلمب صنوفی که مقررات را رعایت نکنند را صادر کرده و صنوف غیرضرور که با مایحتاج ضروری مردم سرکار ندارند تعطیل می شوند چرا که این امر به سلامت همگانی بر می گردد و با متخلفان باید برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیرگذاری فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی در زمینه اطلاع رسانی بسیار قوی است اما همانند یک شمشیر ۲ لبه یک لبه خطرناک دارد و آن این است که روزانه شاهد اطلاعات متعدد و کاذب در این فضا می شویم که روان مردم را به مخاطره انداخته و منجر به صدمات بسیار زیاد شده است.

رنجبر به انتشار فایل صوتی اخیر در زمینه صحبت های شخصی که با عنوان سخنان دکتر جانبخش در زمینه بیماری کرونا اشاره کرد و گفت:  پس از تماسی که با رییس دانشگاه علوم پزشکی داشتم این فایل تکذیب شد و خواهان همکاری سازمان های مردم نهاد با نشر اکاذیب در فضای مجازی هستیم و نباید به هر شایعه و مطلب شبهه داری گوش داد و اخبار تنها باید از منابع رسمی دنبال شود.

وی تاکید کرد، با هر اقدامی که سلامت مردم را به خطر بیندازد برخورد جدی خواهیم داشت و سازمان های مردم نهاد می توانند در این زمینه یاری رسان باشند و دوباره آژیر خطر را در کرمانشاه به صدا در می آوریم و بهترین راهکار حذف اجتماعات و آیین ها است.

رنجبر یادآور شد، طرح بسیج ملی کنترل بیماری کرونا از طریق  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد و این طرح چند روزی است شروع شده و تاکنون ۸۰ درصد از خانوارهای کرمانشاهی در این طرح به صورت خوداظهاری و ارتباط تلفنی شرکت کرده اند.

فرماندار کرمانشاه اضافه کرد، در ادامه این طرح برنامه ای دیگر با عنوان «فرد به فرد» به صورت خوداظهاری و یا تماس تلفنی برگزار می شود که اطلاعات لازم را در ارتباط با وضعیت افراد گرفته می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست ۲ نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۹۴ نفر رسید که ۲۱ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز پنجشنبه ( هفتم فروردین) در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون هزارو ۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۸۸۸ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۰۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۲ هزارو ۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۱۰ هزار و ۴۵۷ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.