به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد ،محمدرضا زارع بنادکوکی افزود: در شرایط موجود مردم به منظور شکست این بیماری گرایش بیشتری در مقایسه با گذشته به مصرف شوینده‌ها و موادبهداشتی پیدا کردند، مجموعه نیروهای  این اداره کل به خاطر وظایف ذاتی و حساسیت های موجود وظیفه دارند تا کنترل و نظارت های بیشتری را در این مورد معمول دارند.

وی تصریح کرد: انواع مواد از خانواده شوینده ها و ضدعفونی کننده ها از قبیل پودرهای لباسشویی دستی و ماشینی،مایع های ظرفشویی و دست شویی،  صابون،شیشه پاک کن و جرم گیرها که مشمول استاندارد اجباری هستنند نیز مورد بازرسی قرار می گیرد که این گونه موارد باید مطابق استاندارد ملی ایران باشد.

زارع بنادکوکی با بیان اینکه قرار بود طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استانداردها)  در سال ۱۳۹۸ در چهار مرحله اجرا شود و در مرحله نهایی چهار هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه و فروشگاه‌های استان انجام شود، گفت: با آغاز شیوع کرونا و بسته شدن واحدهای توزیعی و صنفی این طرح متوقف شد و اکنون با بازگشایی بازار، مرحله چهارم طرح ادامه یافت.

مدیرکل استاندارد یزد  گفت: هدف از اجرای این طرح، نظارت بر اجرای استاندارد در بازار و محصولات عرضه شده است ،که در شرایط فعلی جامعه، اولویت کار با مواد شوینده و ضدعفونی کننده هاست ولی اصناف و عوامل عرضه کننده دیگر کالاهای ایرانی در این طرح پایش می‌شوند و کالاها باید برچسب انرژی، اصالت و شاخص‌های کیفی استاندارد را داشته باشند.

زارع افزود: مواردی که با شاخص‌های استاندارد مغایرت داشته باشند در وهله اول از فروش آنها ممانعت و سپس موارد عدم انطباق به اداره کل استاندارد ارجاع داده می‌شود تا مراحل قانونی را طی کنند.

در  گزارش ارسالی به تعداد واحدهای تولیدی استان یزد که دارای نشان استاندارد است، اشاره ای نشد.

ابتلای بیش از ۷۶ هزار نفربه کرونا در کشور 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز( ۲۷ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی  گفت: تاکنون ۴۹ هزار و ۹۳۳ تن  از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و  سه هزار و ۶۴۳ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۹۹ هزار و ۲۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شد و مردم هم هشدارها و توصیه‌ها را همچنان جدی بگیرند و از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.