دکتر محمدعلی شیخی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از خدمات این دستگاه در قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تعرفه دولتی انجام می شود .

وی اظهار کرد: دستگاه یادشده در حقیقت یک اسکنر پانورامیک است که به کمک اشعه‌ ایکس تصویری خطی از کل دندان های فک بالا و پایین تهیه می کند.

این مسوول درمانی ابرکوه ادامه داد: پارسال بیمارستان به دستگاه سی. تی. اسکن و ماموگرافی تجهیز شد.

رییس بیمارستان ابرکوه اضافه کرد: به زودی با اتمام ساخت مکان سی. تی .اسکن که نیاز به سرب کوبی و تجهیزات تکمیلی دارد ،مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اسفندماه پارسال این دستگاه به ارزش ۲۴ میلیارد ریال خریداری شد و مرکز تصویر برداری بخش رادیولوژی درمانی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس نامگذاری شد.

شیخی با قدردانی از تلاش ها و پیگیری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و رییس و برخی  مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یزد در پیگیری تامین دستگاه یادشده تاکید کرد: همزمان با انتقال دستگاه ، عملیات ساخت مکان سی. تی .اسکن با ۲۰۰ مترمربع زیربنا شروع شد که تاکنون ۵۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین اضافه کرد: به زودی بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه آی.سی.یو بزرگسالان(  ICU)  با ظرفیت ۶ تخت و تجهیزات کامل راه اندازی می شود .

رییس بیمارستان ابرکوه  با بیان اینکه با راه اندازی آن همراه با دستگاه سی. تی. اسکن ۶۰ درصد اعزام بیماران به مرکز استان یزد کاهش پیدا می کند ، ادامه داد:  با راه اندازی آن کمک شایانی به درمان بیماران تصادفی در غرب استان یزد و همچنین شمال استان فارس می شود.

هم اکنون این بیمارستان علاوه بر اینکه مجهز به تجهیزات رادیولوژی از جمله ماموگرافی ، سونوگرافی و

او.پی.جی( OPG) است ، دارای ۱۵ پزشک متخصص و عمومی شامل جراحی عمومی، داخلی، بیهوشی ، قلب‌ و عروق ، زنان و زایمان ، اطفال و رادیولوژی ، روانپزشک ، عفونی و پاتولوژی وطب اورژانس است.

شهرستان ابرکوه یک باب بیمارستان دولتی ، پنج مرکز خدمات جامع سلامت  ، ۱۵ خانه بهداشت ، ۶ پایگاه سلامت جامعه ، یک باب آزمایشگاه مرکزی ، ۲ مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد که به مردم خدمات ارایه می کند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.