بیمارستان های امام خمینی (ره) و بوعلی سینا 2 مرکز درمانی آموزشی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شهر ساری است که امروز مورد بازدید دکتر سعید نمکی قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، وزیر بهداشت در این بازدید ضمن شنیدن گزارش مسئولان این بیمارستان ها در باره مسایل و مشکلات و ظرفیت های موجود ، از چند بیمار بستری در این مراکز نیز عیادت کرد و از نزدیک در جریان مداوای آنها قرار گرفت.
 بیمارستان امام خمینی (ره) ساری با حدود نیم قرن قدمت حدود 250 تخت دارد. این مرکز درمانی آموزشی دارای بخش جراحی ، داخلی ، ارتوپدی و رادیولوژی است و از تجهیزات پزشکی مدرن سی تی اسکن و ام آر ای نیز برخوردار است. در سال های اخیر بخش شیمی درمانی و دیالیز نیز در این بیمارستان تجهیز و فعال شد.
بر اساس آمارهای رسمی سالانه حدود 350 هزار بیمار در این بیمارستان دولتی پذیرش می شوند. بیشترین پذیرش این بیمارستان مربوط به بخش اورژانش است  که به دلیل مراجعه زیاد بیماران با کمبود فضا نیز مواجه است.
بیمارستان بوعلی سینا ساری نیز دومین بیمارستان دولتی در مرکز استان مازندران است که علاوه بر داشتن بخش عمومی ، نخستین بیمارستان دارای بخش فوق تخصصی اطفال در مازندران به شمار می رود. این بیمارستان نیز در سال 59 از بخش خصوصی به دولتی واگذار شد و حدود 250 تخت بیمارستانی دارد. عملیات توسعه اورژانس در این مرکز با 100 تخت در دست اجراست که پیش بینی می شود در سال آینده به بهره برداری برسد.
اگر چه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای برنامه بازدید وزیر بهداشت از این 2 بیمارستان دولتی شهر ساری خبرنگاران را هم دعوت کرده بود ، ولی هنگام بازدید از ورود خبرنگاران جلوگیری شد و دکتر نمکی بدون حضور خبرنگاران بازدیدش را انجام داد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.