حجت الاسلام ناصر نقویان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: یکی از اتفاق‌های مهمی که در هر جامعه ای باید اتفاق بیفتد مراقبت از شهروندان نسبت به دستبرد دشمنان است، روزی که امیرالمؤمنین(ع) عهدنامه مالک اشتر را می نوشت، این دشمنان بودند و الآن هم هستند.

وی با بیان اینکه هر کشوری به امنیت اقتصادی نیاز دارد، افزود: شاید روزی که علی (ع) عهدنامه را می نوشت فقط دشمن خارجی بود ولی امروز دشمنان فراوانی داریم، فکر می کنم دشمنی که اندیشه مردم و جوانان را دستکاری می کند مهمترین دشمن است که صدها سئوال و شبهه طرح می‌کند.

وی تاکید کرد: زمانی خانه، امن ترین محل بود، الآن دقیقا بر عکس است. خیابان ها امن و ناامنی به خانه ها آمده است و  نهادهای انتظامی و نظارتی، بسیاری از مفاسد را در داخل خانه ها جستجو می کنند و این مفاسد اغلب از مرزهای ناشناخته می آید.  

نقویان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: ابلیس شبانه روز بیدار است، حتی گاهی به خواب انسان ها می آید،  علما با تیر غیب فکر و اندیشه جلوی وسوسه های شیطان می ایستند و این کار هر کسی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه امروزه دشمنان فراوانی فرزندان ایران زمین را که به تحصیلات دانشگاهی دست پیدا کرده اند حمله می‌کند گفت: از جمله این دشمنان نبود کار و آرامش فکری است.

 نقویان تصریح کرد: نبود کار و مشکلات اقتصادی برای جوان متاهل که باید خرج زندگی خود را تامین کند، بزرگترین دشمن است .

وی اضافه کرد: جوانی که می‌خواهد کار کند، اما بیکار است به سادگی فریب می خورد و  امروز از هر طرف به جوانان ، زنان ، مردان و اقشار مختلف جامعه حمله فکری می شود.

وی با بیان اینکه علمای ساده زیستی همچون آیت الله خاتمی می‌توانند با فکر و اندیشه ای که از خدا سرچشمه گرفته جامعه را هدایت و راهنمایی کنند، افزود: این علما رابطه صمیمی و رودررو با مردم جهت رفع مشکلاتشان داشتند.

نقویان گفت: مهربانی به مردم از خصایص علما و ائمه اطهار است و در غیر این صورت احساس غلامی و نوکری در بین مردم و مسئولان ایجاد می شود.

در مراسم یادشده محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، تعدادی از  مسئولان استان یزد، ائمه جمعه ، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مردم حضور داشتند.
آیت الله خاتمی ، روحانی و فقیه شیعه، مؤسس مدرسه علمیه اردکان بود که پنجم آبان ۱۳۶۷ به دیار باقی شتافت و در اردکان به خاک سپرده شد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.