دولت لطفی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آیین افتتاح مدرسه خیرساز روستای مزه‌جین از توابع بخش مرکزی شهرستان خلخال افزود: عملیات اجرایی احداث  ۱۶ پروژه خیرساز در مناطق مختلف این استان نیز از سال جاری آغاز شده و بیشتر این پروژه‌ها تا پایان امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در مناطق مختلف استان با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و احداث فضاهای آموزشی شهری و روستایی برطرف شده ، اظهارداشت: اجرای طرح‌های خیرین مدرسه‌ساز و نیز ترغیب و فرهنگ‌سازی در این زمینه اولویتی اساسی و مهم است و باید در این زمینه از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز به نحو شایسته استفاده شود.

وی با تجلیل از همت خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز خلخال در توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم روستایی گفت: پس از مدرسه سه کلاسه روستای منامن در بخش

خورش‌رستم این دومین مدرسه سه کلاسه خیرساز در خلخال است که توسط خیر نیک‌اندیش دکتر علی عبدالحسین‌زاده پزشک نمونه سال ۹۸ کشور و با  همت مادر این پزشک در این روستا ساخته شده است.

به گفته لطفی ، برای ساخت این مدرسه در مدت ۶ ماه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل فروش ساختمان مسکونی این پزشک هزینه شده است.

او همچنین با تقدیر از خانواده اثباتی خیر اهداکننده زمین این مدرسه افزود: مدرسه روستای مزه‌جین در ۲۴۰ متر زیربنا با بکارگیری بهترین مصالح ساختمانی احداث شده است.

وی گفت: حصارکشی محوطه مدرسه و همچنین تهیه رادیاتور پکیج برای تجهیز سیستم گرمایشی مدرسه نیز توسط اداره کل نوسازی استان امسال انجام می‌شود.

لطفی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ پروژه ساخت مدرسه در این شهرستان در حال اجرا می‌باشد، افزود: این پروژه در اردیبهشت سال‌جاری کلنگ‌زنی و در کمتر از ۶ ماه ساخته شده و تحویل دانش‌آموزان این مدرسه شد.

دکتر بشیر خالقی، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم احداث مدارس به همت خیرین را عامل توسعه علمی منطقه دانست و گفت: نه تنها این یک هدیه بلکه سرمایه‌گذاری از سوی خیرین برای آبادانی علمی این کشور است.

وی به تغییر جایگاه منطقه‌ای کنکور خلخال از جایگاه ۲ به جایگاه سه اشاره کرد و افزود: امسال با این تغییر شاهد پیشرفت چشمگیر قبول‌شدگان خلخالی در رشته‌های مناسب و

راهیابی بیش از ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان این منطقه به بهترین دانشگاه‌های کشور هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.