سیدحیدر میرفخرالدینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این مرکز آموزش عالی در میان دانشگاه‌ها از نسل سوم و تقاضا محور است، افزود: هدف این مرکز آموزش عالی توسعه توسعه کمی نیست بلکه حفظ کیفیت و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است زیرا خط قرمز به عنوان کیفیت آموزشی انتخاب شد.

وی از راه‌اندازی دانشکده فنی و حرفه‌ای در بافق خبر داد و تصریح کرد: در بهمن ماه امسال این دانشکده دانشجو پذیرش می‌کند و هشت رشته با توجه به نیاز شهرستان برای تربیت 

نیروهای ماهر برای این مرکز پیش‌بینی شده است.

میرفخرالدینی تعداد دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان را ۱۰ مرکز بیان کرد و اظهارداشت: از این تعداد هشت مرکز مربوط به برادران و بقیه مربوط به خواهران است.

وی تعداد دانشجویان پذیرش شده  سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ را چهار هزار و ۲۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: اکنون نگرش مردم استان نسبت به این دانشگاه تغییر کرد، به گونه‌ای سال‌های گذشته ۷۰ درصد دانشجویان غیربومی بودند، هم‌اکنون این تعداد به نصف رسیده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد کلاس‌ها عملی برگزار می‌شود و استاندارد کلاس‌ها رعایت می‌شود زیرا هدف تربیت نیروی ماهر است.

اضافه شدن ۱۸ رشته جدید به رشته‌های دانشگاه

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد از افزایش ۱۸ رشته جدیدتحصیلی  به تعداد رشته‌های موجود خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۵۴ کد رشته تحصیلی در این مراکز ارائه می‌شود که از این تعداد ۸۹ رشته کاردانی و مابقی کارشناسی است.

میرفخرالدینی تعداد اعضای هیات علمی را ۵۰ نفر بیان کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ۷۹ آزمایشگاه و ۱۳۶ کارگاه در دانشگاه فعال است .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل را ۱۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: ۳۰ درصد دختر و بقیه پسر هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.