مدیر کل استاندارد استان یزد با اشاره به جای خالی استاندارد‌ها ملی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای،  هم‌صدایی فنی و حرفه‌ای با اداره کل استاندارد را در سال رونق تولید خواستار شد.

به گزارش ایسنا – منطقه یزد، «محمد حسین ماجدی اردکانی» در جریان بازدید از یکی از مراکز فنی و حرفه‌ای استان که به مناسبت هفته ملی مهارت انجام شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان به کارجویان و متقاضیان براساس استانداردهای مدون آنهاست ولی به نظر می‌رسد که استاندارد‌های ملی ایران در دوره‌های آموزشی مد نظر قرار نمی گیرد و جای خالی این استاندارد‌ها کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: اکنون دنیایی از استاندارد‌ها را در اطراف خود می‌بینیم که ماحصل تلاش دانشگاهیان و متخصصان است ولی همین استانداردها نیز در دوره‌های زمانی مشخص حداکثر پنج ساله بازنگری می‌شوند که در اصل با استاندارد‌های کاری فنی و حرفه‌ای منافاتی ندارند ولی به لحاظ چارچوب و مقررات تدوین استاندارد‌های ملی متفاوت هستند.

دبیر کارگروه استاندارد‌سازی و ارتقائ کیفیت کالا و خدمات استان تصریح کرد: هم صدایی و هم راستا شدن دوایر دولتی استان با یکدیگر به ویژه با اداره کل استاندارد استان یزد باعث می‌شود بر بیگانگی‌ها و جدایی‌ها ی مشاهده شده در استان غلبه شود.

وی افزود: اگر به لحاظ عدم رعایت حدود کیفی و ایمنی مصرح در قوانین سازمان ملی استاندارد ایران، مشکلاتی پیش آید نیزملاک رسیدگی به شکایات از سوی محاکم قضایی، استانداردهای ملی و قانونی موجود است.

ماجدی اردکانی در پایان گفت: ظرفیت‌های خوبی در خصوص خدمات آموزشی و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در دو اداره کل وجود دارد که به خوبی در جهت توسعه استان و کشور می‌توان از آن‌ها استفاده کرد به عنوان مثال مسئولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد یزد می‌توانند آموزش‌های مورد نیاز خود را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بگذرانند یا کارشناسان استاندارد قادرند نسبت به آموزش کارآموزان و کارجویان در این مراکز اقدام کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.