به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در این رویداد با تاکید بر اینکه دانش باید به سوی خلاقیت سوق پیدا کند از دانشجویان خواست در زمینه پرورش خلاقیت در خود تلاش کنند و به هنر خلاقیت دست یابند.
رضا کیهانی، از دانشجویان خواست در قالب انجمن های علمی در راستای تبدیل ایده ها و خلاقیت ها به ثروت آفرینی تلاش کنند و گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای از فعالیت انجمن های علمی و ایده های خلاقانه حمایت می کند.
او با تاکید بر فعالیت هرچه بیشتر دانشجویان تصریح کرد که دانشجویان می توانند با ایده های خود به رونق اقتصادی کشور کمک کنند.
رئیس دانشکده شماره فنی و حرفه ای شماره 2 کرمانشاه نیز در این رویداد با تاکید بر اینکه انجمن های علمی باید به سمت کارآفرینی بروند، گفت: رونق تولید در قالب این انجمن ها می تواند محقق شود.
ابوالفضل محمدی، از دانشجویان خواست با برنامه و به دور از احساس و زیرنظر اساتید فعالیت های علمی انجام دهند تا به نتیجه برسند.
او قانونمنداری، توجه به اسناد بالادستی، برگزاری نشست های تخصصی و اشتراک گذاری ایده وخلاقیت ها را نیز در پرورش استعدادها و ایده ها و کمک به خلاقیت ونوآوری مفید و موثر دانست.
وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط تحریم قرار دارد، تاکید کرد که فعالیت های دانشگاهی باید اثربخش و موثر باشد و از فرصت سوزی و هدر دادن منابع خودداری کنیم.
محمدی اظهار داشت: استان کرمانشاه از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی برخوردار است که با استفاده درست از ظرفیت ها و منابع موجود استان می توان درآمد مردم را افزایش داد.
ساسان زنگنه، از اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز در این همایش با تاکید بر اینکه باید بین صنعت ودانشگاه ارتباط برقرار کنیم، گفت: دانشجویان در قالب انجمن های تخصصی باید خودشان را نشان دهند تا صنعت از محصولات و ایده های آنان استقبال کند.
وی همچنین تاکید کرد که باید به دنبال ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه باشیم.
او با بیان اینکه حدود هشت انجمن علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای کرمانشاه فعال است، گفت: دانشجویان رشته گرافیک با طراحی لوگو و پوستر، دانشجویان تاسیسات با طراحی آکواریوم پویا، دانشجویان معماری با استفاده از سیستم های بازیافتی میزهایی را از چوب های بازیافتی ساخته و عرضه کرده اند.
به گفته زنگنه، همچنین دانشجویان مهندسی خودرو اقدام به طراحی و ساخت خودرو کارتینک کردهاند و دانشجویان مهندسی عمران نیز سازه هایی را طراحی و عرضه کرده اند.
وی افزود: دانشجویان رشته طراحی دوخت نیز لباس فرم گروه حاضر در این همایش را طراحی کرده اند و همچنین از چرم اقلامی ساخته و لباس محلی نیز طراحی کرده اند.
وی تصریح کرد که دیدگاه اجتماعی ما توسط دانشجویان گرافیک ارائه پوستر با موضوع کودکان کار و رفع مشکلات این کودکان از طریق ایجاد ارتباط آنها با صنعت است و نگاه علمی ما نیز ایجاد یک فن بازار و در کنار هم بودن می باشد.
به گزارش ایرنا؛ اکنون 6 هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در قالب سه دانشکده در شهر کرمانشاه و یک دانشکده در اسلام آبادغرب در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
در استان کرمانشاه بیش از 100 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تحصیل می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.