ابراهیم صالحی عمران روز دوشنبه در بازدید از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای یاسوج به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور با 173 دانشکده و آموزشکده و بیش از 200 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.
وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاه کشور است که مجوز توسعه رشته و فضای آموزشی را در اختیار دارد.
صالحی عمران اضافه کرد: این دانشگاه یک مرجع تقاضا محور و کارآفرین بوده و آموزش‌های مهارتی یکی از آموزش‌هایی است که با صنعت، کشاورزی، خدمات و اشتغال و تولید رابطه تنگاتنگ دارد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: بیش از 900 نفر کادر آموزشی در مجموعه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کنند و امسال کمیته‌ای برای بررسی صلاحیت علمی استادان مشغول در این آموزشکده‌ها تشکیل شده است.
وی بیان کرد: برنامه‌های خوبی برای تجهیز کارگاه‌ها و رفاه دانشجویان این دانشگاه در سراسر کشور در دستور کار است.
صالحی عمران تصریح کرد: هم اکنون بودجه این دانشگاه 850 میلیارد ریال است که برای تحقق برنامه‌ها به 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اضافه کرد: رایزنی برای تخصیص بودجه بیشتر به دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است.
صالحی عمران فضای فیزیکی 2 دانشکده فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ویژه پسران و دختران را مناسب دانست و گفت: دانشکده‌های استان کمبود تجهیرات دارند که با تخصیص منابع مالی،کارگاه‌های فنی و آزمایشگاهی و نیروی انسانی آن تجهیز و تامین می‌شود.
رحیم امین‌زاده رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه امسال آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای دختران و پسران تجمیع و باعنوان دانشگاه فنی حرفه‌ای استان ارتقاء یافته است گفت: هم اکنون 2 هزار دانشجو در 13 رشته فنی درحال تحصیل هستند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور امروز از کارگاه ها، آزمایشگاه‌ها و سایت‌های رایانه‌ای آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای پسران و دختران شهریاسوج بازدید کرد و در جریان امکانات و تجهیزات این مراکز علمی قرار گرفت.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.