به گزارش ایرنا، محمد جامعی روز سه شنبه درآئین افتتاح دوره آموزشی آئین‌ نامه‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی دراستان بوشهر افزود: سیاست دانشگاه فنی حرفه ای به سمت حل مشکلات جامعه معطوف شده است.
وی بیان کرد: براین اساس در کنار تربیت متخصصان صنعت، انجام پژوهش های کاربردی اقتصادی مورد نیاز برای حل معضلات جامعه و رفع نیازهای بازار کار از سیاسیت های دانشگاه فنی و حرفه ای است.
جامعی تاکیدکرد: لازمه اجرای این نگاه مهارت محور داشتن منابع انسانی و اعضای هیات علمی توانمند و به روز و تامین و نوسازی تجهیزات آموزشی است که باید هر کارخانه و بنگاه اقتصادی تبدیل به یک دانشگاه شود و دانشجویان بخش بزرگی از مهارت های آموزشی و دانش آموزی خود را در بنگاه های اقتصادی، صنایع و صنوف طی کنند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس اظهار داشت: لازمه اجرای این سیاست تغییردر ساختار قانون کار و نظام تامین اجتماعی است که پیشنهاد این کار از اتاق بازرگانی شیراز به نمایندگان استان فارس ارائه شده است.
وی بیان کرد: بخش بزرگی از آموزش دانشجویان باید در صنعت اتفاق افتد و صنایع بزرگ در کنار دانشگاه ها قرار گیرند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس گفت: با توجه به مدل موفق این دانشگاه و جذب 70 درصد از فارغ التحصیلان آن در صنایع مختلف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تکلیف کرده که به سمت دانشگاه فنی و حرفه ای حرکت کنند.
جامعی افزود: در دانشگاه فنی و حرفه ای فرهنگ کار آموزش داده می شود چیزی که امروز صنایع به آن نیازمند هستند.
وی اضافه کرد: تلاش ویژه‌ای در دست اجراست تا دانشگاه به جایگاهی که مد نظر است برسد و در صورتی که ما به عنوان مدیران و کارشناسان به این موضوع توجه نکنیم به جایگاه مد نظر نخواهیم رسید.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس افزود: امیدواریم این برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی گامی در جهت برطرف کردن عیب ها و مشکلات باشد.
وی با تاکید براینکه باید خود را به جامعه صنعتی کشور اثبات کنیم، ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به کارکردی که دارد باید نیازهای بنگاه های اقتصادی، اصناف و صنایع را برطرف کند.
معاون اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: در زمان حاضر160 هزار دانشجو در قالب 173 مرکز در 111 شهر کشور مشغول فعالیت است.
رضا سلطانی نسب افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی حضوری دارای 24 هزار مدرس و هیات علمی است.
وی بیان کرد: این دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی مهارتی است که در برنامه ششم توسعه تنها دانشگاهی است که اجازه توسعه و رشد به آن داده شده است.
سلطانی نسب افزود: براساس اطلاعات منابع رسمی 70 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش های مختلف صنایع مشغول به کار می شوند.
وی گفت: دوره آموزشی آئین‌ نامه‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی با هدف ایجاد وحدت رویه، دانش افزایی و برطرف کردن مشکل فرایندهای نرم افزاری برگزار شده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: رویکرد این دانشگاه در برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی نیروی انسانی و تقویت آموزش است.
اکبر منصوری نسب افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای به وسعت جغرافیای کل ایران است و از دانشگاه هایی است که میزان دانش آموختگان آن در جذب مراکز صنعتی و ایجاد کارآفرینی در کشور قابل توجه است.
وی تاکید کرد: رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت تکنسین، پنجه های کارآمد و نیروهای موثر برای کارآفرینی کشور است.
منصوری نسب افزود: در اجرای سیاست راه اندازی آموزشکده های جدید مجوز دانشگاه فنی و حرفه ای در شهرستان کنگان با 2 رشته گرفته شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به تغییر فضای کسب وکار و ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در کشور و بین المللی شدن دانشگاه فنی و حرفه ای باید از توانمندی کشورهای پیشرفته در بخش مهارت های فنی استفاده شود.
منصوری نسب اضافه کرد: امروز حرکت به سمت مدیریت استانی با هدف استفاده بهتر از ظرفیت های موجود از از سیاست های دانشگاه فنی و حرفه ای است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.