سید احمدرضا پیش بین عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت های ایجاد شده نظام آموزشی مهارتی در سال های گذشته باید با اتخاذ تدابیر درست و برنامه ریزی مدبرانه برای افزایش تخصص عملی دانش آموختگان به کارگیری شود.
وی با اشاره به کاهش دانشجویان دانشگاه ها، بیان کرد: شهریه مراکز علمی کاربردی کمتر از روند معمول افزایش یافت به همین خاطر این مراکز نیازمند حمایت دولت به منظور ارائه خدمت در آموزش های مهارتی و علمی کاربردی هستند.
پیش بین با بیان این که آموزش ها در مراکز علمی کاربردی متناسب با نیاز بازار کسب و کار کشور است، تصریح کرد: حمایت های دولتی از مراکز آموزشی برای تامین نیروی انسانی خبره و متخصص ضرورت دارد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: انتظار می رود، دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همان گونه از سایر زیرنظام های آموزشی کشور حمایت می کنند، در بودجه 98 دانشگاه علمی کاربردی دیده شود.
وی، به ارتباط مراکز علمی کاربردی و صنعت اشاره و خاطرنشان کرد: حمایت های دولت از مراکز علمی کاربردی به ارتقای کیفیت برای توسعه صنعت کشور می انجامد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور یادآور شد: تامین 30 درصد هزینه های مهارت آموزی توسط بودجه دولتی کمک مطلوبی برای دانشگاه های علمی کاربردی کشور است.
پیش بین، همزمان با ششمین دوره مسابقات والیبال دانشجویان دختران دانشگاه های علمی کاردبردی کشور به سمنان سفر کرد.
به گزارش ایرنا، 600 مرکز علمی کاربردی در کشور با 350 هزار دانشجو مشغول به فعالیت است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.