منصور اخلاقی پور شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش افزود: به عنوان مثال صنعت قادر به برآورده کردن نیازهای خود از دانشگاه های هرمزگان نیست.
وی ادامه داد: اگر صنعت بخواهد نیازهای خود را از دانشگاه ها تامین کند ممکن است نتواند نیازهای خود را پاسخ دهد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دولت برنامه هایی مانند کار ورزی را برای ترمیم این نارسایی اتخاذ کرده تا دانش آموختگان مدتی به عنوان کار ورز در محیط واقعی کار (صنایع) آموزش ببینند و درصورت امکان همانجا بکار گرفته شوند.
اخلاقی پور افزود: نزدیکی و تعامل میان صنعت و دانشگاه در استان باید تقویت شود و این نیاز در بخش آموزش بیشتر قابل لمس است.
وی تاکید کرد: گاهی لازم است سرفصل های درسی دانشگاهی متناسب با نیازهای منطقه ای یک نقطه از کشور تغییر کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان یاد آور شد: اگر بخواهیم خروجی دانشگاه های هرمزگان را که دانش آموختگان هستند در بخش صنعت بکار گرفته شوند باید برطرف کردن نیازهای صنعت در دانشگاه ها مد نظر مسوولان و متولان آموزشی و اجرایی استان به عنوان یک اولویت مهم باشد.
اخلاقی پور افزود: باید به این نکته توجه کرد که هرمزگان دارای 67 هزار دانشجو است که به تدریج دانش آموخته شده و وارد بازار کار می شوند.
وی ادامه داد: با توجه به برنامه هایی که برای پیشرفت هرمزگان مد نظر قرار دارد باید برای تاسیس و آموزش نیروهای انسانی در نظام آموزشی استان برنامه ریزی شود.
3219 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.