بهروز شهابی‌زاد روز دوشنبه در نشستی با رئیس و کارکنان مرکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای این شهرستان افزود: در سال‌های گذشته، صرفا به مسئله آموزش تئوری پرداخته شد اما در مهارت‌آموزی دچار ضعف و خلأ جدی بوده‌ایم و این مسئله جذب نیروهای کار و بهره‌وری در تولید را با مشکل مواجه می‌کند.

فرماندار اردکان با اشاره به شعار رونق تولید در سال ۹۸، مهارت و اشتغال را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود: وظیفه مرکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در اردکان با توجه به توسعه صنعتی بسیار خطیر و سنگین است.

شهابی‌زاد با اشاره به بعد اجتماعی مهارت‌آموزی خاطرنشان کرد: آموزش‏‌های حرفه‌‏ای باعث کاهش فاصله درآمدی افراد در جامعه شده و از این جهت، افراد با هرسطح از سواد می‌توانند کسب درآمد کنند.

وی با بیان این‌که جایگاه مهارت‌آموزی باید در نظام آموزشی ما تقویت و برجسته شود؛ اظهار داشت: بخش مهمی از عدم بازدهی یا کاهش بهره‌وری صنایع به‌دلیل عدم وجود آموزش‌های صحیح مهارتی است و مرکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید ضمن توجیه صنعت‌گران، بتواند نیازهای آنان را پاسخ دهد.

در ابتدای این نشست رئیس و کارکنان مرکز آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شهرستان اردکان به بیان دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و مشکلات خود پرداختند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.