به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» روز شنبه در جشن بزرگ روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش های  فنی و حرفه ای افزود: سازمان فنی و حرفه ای به تنهایی نمی تواند برای تحقق نهضت مهارت آموزی موثر باشد و نیاز است از ظرفیت سایر دستگاه ها استفاده شود.

وی بیان داشت: مهارت آموزی در سال های اخیر مورد توجه واقع شده و جدی تر از گذشته به آن پرداخته شده است.

کریمی اظهار داشت: امروز جوانان در مهارت زندگی مشکل دارند و افزایش پدیده طلاق به علت نداشتن مهارت زندگی است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهارت شغلی دومین مهارتی است که جوانان باید ازآن بهره مند شوند و سپس مهارت اجتماعی است که به آن کمتر پرداخته شده است.

کریمی افزود: مدرک گرایی در مقطعی از زمان باعث شد تا جوانان با تحصیلات دانشگاهی فاقد مهارت باشند اما اکنون داشتن یک مهارت می تواند در یافتن شغل موثر باشد.

وی اظهار داشت: تحصیل بی هدف توسط برخی جوانان و مدرک گرایی باعث تحمیل هزینه به خانواده شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش باید همکاری بیشتری با فنی و حرفه ای داشته باشد تا در سایه این مشارکت جوانان و نوجوانان به بهره گیری از دانش مهارت ترغیب شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز گفت: مدرک گرایی همچنان در بین خانواده ها ارزش محسوب می شود اما داشتن مهارت در کنار مدرک دانشگاهی می تواند به اشتغال بعد از تحصیل سرعت دهد.

«سعیدرضا شاه محمدی» افزود: توسعه فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی، اجرای آموزش مهارتی بر مبنای تقاضا محوری، توسعه آموزش مهارت در راستای عدالت محوری و ارایه آموزش با کیفیت از اهداف پیش بینی شده فنی و حرفه ای در سه سال آینده است.

وی اظهار داشت: ۶ هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف استان مرکزی سال گذشته در طرح «ایران مهارت» شرکت کردند که در سال تحصیلی جدید به ۲ برابر افزایش یافته است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با ۲۷۸ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.
استان مرکزی یکی از قطب های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات در قلب کشور است.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.