همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، کارگاه حرفه آموزی و اشتغال قالی بافی زندانیان رای باز مرکز ملکان، با همکاری بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان شرقی افتتاح شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح کارگاه حرفه آموزی و اشتغال قالی بافی زندانیان در ملکان، با بیان این‌که که شهرستان ملکان دارای پتانسیل و استعداد‌های خوبی در حوزه فرش است، گفت:  ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توانمند ساختن افراد برای ورود به بازار کار ، یکی از رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است و این اداره کل بیشترین خدمات را به جامعه هدف در مناطق محروم و دور دست ارائه کرده است.
یعقوب نماینده، احیای هنر اصیل فرش بافی و توانمند کردن خانواده‌های شهرستان ملکان را از دیگر اهداف مدنظر در افتتاح این کارگاه آموزشی عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که فرش ایرانی از لحاظ هنری و سابقه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: برای دستیابی به جایگاه واقعی این هنر و صنعت  در دنیا باید بیش از پیش به ارتقاء توانمندی‌ها و تحول درونی و بیرونی این هنر همت گماشت.
در این مراسم سلمان خدادای، رئیس کمسیون اجتماعی مجلس ضمن قدردانی از تفکر حاکم بر مسولان آموزش فنی و حرفه‌ای و اعلام آمادگی و حمایت از جنبه‌های مختلف، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند بخشی از مشکلات موجود در جامعه ما را حل کند.

در این کارگاه آموزشی در حرفه‌های قالیبافی برای 40 نفر به روش کارآموزی در محیط واقعی کار (استاد -شاگردی) آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.
در پایان این مراسم از کارگاه مهارت آموزی قالی بافی که با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای  آذربایجان شرقی و بنیاد تعاون زندانیان تجهیز و راه اندازی شده بود، بازدید به عمل آمد.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.