به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا روز شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: حدود ۲۰۰ اثر از ۷۰ نفر در رشته های فناوری اطلاعات، شیرینی پزی، غذاهای محلی، صنایع دستی، طراحی و دوخت و عروسک بافی در این نمایشگاه به مدت یک روز عرضه شده است. 

بهبود معاشکار آشنایی با آموزش های مهارتی، ترویج فرهنگ مهارت آموزی، حمایت از قشر آسیب پذیر، فراهم نمودن زیربنای آموزشی، عرضه توانمندی های مهارتی و آموزشی دولتی و غیردولتی، حمایت از کارآفرینان، مدیران و مربیان فنی و حرفه ای را از هدف های این نمایشگاه اعلام کرد. 

وی اظهار کرد: حرفه‌های جدید بر حسب نیاز شهرستان و در حوزه‌های صنعت، تعمیر خودرو، نانوایی، صنایع غذایی و ساختمان ایجاد شده و در راستای پذیرش کارآموز از دستگاه‌های دولتی، با نهادهایی نظیر کمیته امداد امام (ره) آستارا تفاهم نامه منعقد شده است.

وی ادامه داد: هشت کارگاه ثابت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در رشته‌های تأسیسات، لوازم خانگی، اتومکانیک، صنعت ساختمان، کارآفرینی، صنایع غذایی، کارگاه برق و تراشکاری فعال است و با توجه به افزایش حرفه‌ها، بر شمار کارگاه‌ها نیز اضافه خواهد شد.

معاشکار بیان کرد: اجرای طرح ایران مهارت برای استفاده از همه ظرفیت‌های علمی، آموزشی و فنی مرکز جهت توسعه مهارت و اشتغال در دستور کار مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان قرار دارد.

فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: یکی از مشکلات جدی جامعه در ایجاد کسب و کار، نبود مهارت های فنی و فرهنگ مهارت آموزی است و باید بستر فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای فراهم شود. 
حسن رستم زاد بیان کرد: بسیاری از مشاغل به فراموشی سپرده شده و اغلب صاحبان مدارک تحصیلی بالا، فاقد مهارت شغلی هستند و این یکی از چالش های جدی حوزه اشتغال است. 

از ۳۱ تیر تا ششم مردادماه هفته ملی مهارت و کارآفرینی است .

مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا از سال ۷۶ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون ۳۴۰ نفر در رشته های تعمیر لوازم خانگی، برق، تراشکاری، مکانیک، تاسیسات، صنعت ساختمان، صنایع، بازرگانی و کارآفرینی آن آموزش می بینند. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. 

۷۱۰۵ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.