رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان گفت: سال گذشته بالغ بر 402 هزار و 346 نفر ساعت آموزش‌های متنوع مهارتی به 1873 نفر از متقاضیان بخش‌های مختلف آزاد، ثابت، سیار، روستایی، عشایری، جوار زندان، پادگان، اصناف، صنایع، دانشگاه، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و بخش غیر دولتی ارائه شده است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، مرتضی مالدار تنها، امروز ۱ مرداد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکزآموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نهبندان بیش از 13 سال تجربه و فعالیت داشته و کلاس‌های آموزشی و مهارتی را برگزار می‌کند.

وی گفت: این مرکز با تعیین نقطه هدف اشتغال و با ایجاد زمینه‌های لازم برای تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان مستعد و علاقه مند به حرفه آموزی، بازآموزی، ارتقاء مهارت شغلی در سطوح مختلف تلاش می‌کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان افزود: همچنین این مرکز با استفاده از ظرفیت دو بخش دولتی و غیر دولتی (آموزشگاه‌های آزاد) زمینه را برای ورود افراد به بازار کسب و کار و توسعه کارآفرینی در شهرستان فراهم می‌سازد.

مالدار تنها تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای نهبندان با 12 کارگاه فعال آموزشی دولتی در بخش برادران و خواهران و همچنین فعالیت 11 آموزشگاه آزاد غیردولتی در سطح شهرستان آمادگی ارائه بیش از 100 حرفه آموزشی را در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ وهنر دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه‌های متنوعی در راستای مهارت آموزی افراد جویای کار و ارتقاء مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی پیگیری و اجرا شده و در همین راستا نیز سال گذشته بالغ بر 402 هزار و 346 نفر ساعت آموزش‌های متنوع مهارتی به 1873 نفر از متقاضیان بخش‌های مختلف آزاد، ثابت، سیار، روستایی، عشایری، جوار زندان، پادگان، اصناف، صنایع، دانشگاه، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و بخش غیر دولتی ارائه شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان خاطرنشان کرد: این خدمات ارائه شده نسبت به تعهدات عملکردی 134 درصدی داشته و همچنین نسبت به عملکرد سال 96 نیز رشد 7.5 درصدی داشته است.

مالدار تنها با بیان اینکه در هفته مهارت بیش از 20 برنامه در سطح شهرستان اجرا می‌شود، اظهار کرد: جشنواره هفته ملی مهارت به منظور توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی کار و کارآفرینی از 31 تیرماه تا 6 مرداد ماه برگزار می‌شود و این مرکز در طول این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی را اجرا می‌‌کند.

وی افزود: برپایی نمایشگاه، اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تور مهارت ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین کارآموزان، دیدار با ائمه جمعه، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، تبلیغات محیطی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مهارتی در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد، ارائه خدمات رایگان فنی وخدمات خودرویی و تجلیل از کارآفرین برتر مهارتی از جمله برنامه‌های این مرکز به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان یادآور شد: توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی در سال رونق تولید، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی، ارتقای منزلت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اطلاع رسانی هرچه بیشتر این آموزش‌ها در سطوح مختلف از عمده اهداف برنامه‌های این هفته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.