مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: 5 هزار و 844 نفر از کارگران استان طی سال گذشته در 23 گروه آموزشی مهارت آموخته اند که بیشترین فراوانی آن در گروه ایمنی و بهداشت است.

محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت با اشاره به آموزش زندانیان استان در رشته‌های مهارتی اظهار داشت: آموزش مددجویان به منظور توانمندسازی آنها جهت اشتغال مفید و مولد پس از آزادی با هدف تامین معاش و بازگردانی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان و همچنین تاثیر مثبت روحی، روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت به حبس صورت می گیرد.

آموزش بیش از 2700 نفر از زندانیان گیلان در سال 97

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 733 نفر از زندانیان استان آموزش فنی و حرفه ای را گذرانده اند، گفت: بیشترین فراوانی آموزش برای این قشر در خوشه صنعت و گروه معماری و صنایع خودروسازی است.

20 درصد آموزش های فنی و حرفه ای گیلان به رشته های اشتغال زای طرح تکاپو اختصاص می یابد

حسینی با تصریح بر اینکه مقرر شده بیش از 20 درصد از آموزش های فنی و حرفه ای در سال جاری در راستای طرح تکاپو صورت بپذیرد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار تکاپو در رسته فعالیت‌های رفتاری اطلاعات، گیاهان دارویی، پوشاک و گردشگری است.

صنعت و معماری رشته های پر طرفدار آموزشی در فنی و حرفه ای گیلان

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان بیشترین تقاضای آموزش در مراکز فنی و حرفه ای گیلان را در خوشه صنعت و گروه آموزشی معماری عنوان کرد و افزود: 36 هزار و 272 نفر از آموزش های فنی و حرفه ای  گیلان در سال گذشته بهره مند شده اند.

5 هزار و 800 کارگر گیلانی از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند

این مقام مسئول در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص آموزش کارگران در استان خاطرنشان کرد: 5 هزار و 844 نفر از کارگران استان طی سال گذشته در 23 گروه آموزشی مهارت آموخته اند که بیشترین فراوانی آن در گروه ایمنی و بهداشت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.