فیصل نیسی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایجاد تنوع در برگزاری رشته های فنی و حرفه ای به ویژه رشته های کوتاه مدت دارای بازار کار ، باعث رسیدن به اهداف سازمانی و کاهش جرم در استان خوزستان خواهد شد افزود:یکی از دغدغه های مسئولان سازمان زندانها ، مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال از طریق آموزش فنی و حرفه ای است که با توسعه این فعالیت ها ضمن آموزش مهارت به مددجویان ، اوقات فراغت آنان نیز بهینه سازی می شود.
وی با بیان اینکه امروز دانش و مهارت از شاخصه های اصلی توسعه یافتگی کشورها است افزود:آموزش فنی و حرفه ای می تواند فرد را برای احراز شغل ، حرفه و کسب و کار متناسب با فناوری روز به همراه مهارت های ویژه به مشاغل آماده نماید ولی روند آموزش ها باید طوری باشد که موجب ایجاد اشتغال و کاهش آسیب در جامعه برای مددجویان پس از آزادی بشود.
مدیر کانون اصلاح و تربیت اهواز تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان (زندانیان) یکی از مهمترین فعالیت های این کانون برای توانمند سازی و علاقمند سازی در مددجویان است در همین راستا و براساس استعداد سنجی انجام شده ، دوره ها و کارگاه های آموزشی برحسب علاقه و استعداد مددجویان برگزار می شود.
مدیرکانون اصلاح و تربیت اهواز با تاکید برهدفمندی آموزش ها بیان داشت:امسال کلاس های آموزش فنی و حرفه ای در چهار حوزه صنعتی ، خدماتی ، فرهنگی و کشاورزی در قالب 15 دوره آموزشی در کانون اصلاح وتربیت اهواز با موفقیت برگزار شد که این تعداد دوره در این مدت کوتاه حاکی از علاقه مندی مددجویان این کانون به تنوع در برگزاری دوره های فنی و حرفه ای است.
رئیس دادگستری خوزستان پیش تر در نشست خبری گفته بود در استان بیش از 90درصد افرادی که دست به سرقت می زنند شغل و درآمدی ندارند.
این درحالی است که 34درصد زندانیان یعنی یک سوم کل زندانیان خوزستان را سارقان تشکیل می دهند.
بر اساس آمار رسمی ، سیکل بازگشت مجدد زندانیان به زندان در کشور 30 تا 35درصد است در حالی که در استان با اقدام ها و فرایندهای تربیتی و اصلاحی ، بازگشت مجدد به 6 درصد رسیده است که برپایی آموزش های فنی و حرفه ای و زمینه سازی شغل پس از آزادی از حبس نقش مهمی در عدم بازگشت مجدد به زندان ها داشته است.
هم اکنون در 11 زندان خوزستان ، چهار هزار و 700زندانی در 25رشته فنی و حرفه ای با هدف زمینه سازی برای اشتغال و بازگشت آنان به دامان جامعه در حال فراگیری هستند که این نیز می تواند گرایش به جرم را به شدت کاهش دهد.
/6002/6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.