به گزارش ایرنا، ایرج میرزایی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: این شورا از این پس علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی زندانیان، در برخی موارد می‌تواند پس از اخذ درخواست صلح و سازش، با دعوت از شاکی و یا شاکیان زمینه صلح و سازش را بین طرفین دعوی فراهم آورد.
وی تفکیک متهمان از محکومان را یکی از مهم ترین اقدامات اداره زندان های شاهرود در سال 95 دانست و گفت: این کار برای نخستین بار از زمان تاسیس زندان شاهرود و همچنین برای نخستین بار در استان رخ داده است.
رییس اداره زندان شاهرود با بیان اینکه محکومان مواد مخدر شهرستان در مرکز استان نگهداری می شوند، افزود: جرم بیشتر زندانیان سرقت است و به همین دلیل کم تر می توان آن ها را برای اشتغال در خارج از زندان بکار گرفت.
میرزایی با اشاره به سیاست سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور درباره حرفه آموزی زندانیان در مدت تحمل حبس، بیان کرد: پارسال 426 زندانی در کلاس های فنی و حرفه ای در رشته های گوناگون شرکت کرده و گواهی مهارت بدون درج نام زندان، دریافت کردند.
وی ادامه داد: 2 هزار و 434 زندانی هم در کارگاه های صنایع دستی داخل زندان و یا کارگاه های بیرونی با مشارکت اداره زندان ها، مشغول به کار شدند.
رییس اداره زندان شاهرود همچنین تعداد ملاقات های زندانیان در سال گذشته را 14 هزار و 581 مورد اعلام کرد و افزود: اعطای سه هزار و 150 مورد مرخصی، 53 مورد آزادی مشروط و اعطای عفو و تقلیل مجازات به 231 زندانی از دیگر اقدام های این مجموعه است.
میرزایی گفت: 95.5 درصد از زندانیان شاهرود را مردان تشکیل داده و 87 درصد زندانیان در شاهرود سکونت دارند.
وی اضافه کرد: میزان ورودی زندانیان در سال 95 به نسبت سال 94 هم با کاش 14 درصدی رو به رو بوده است.
بنابر آمارها، 68 درصد از زندانیان رادر سال 94، جوانان 18 تا 35 سال تشکیل داده و 76 درصد از آنان بومی بودند.
همچنین یکهزار و 500 مورد مرخصی در سال 94، به زندانیان شاهرود داده شده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.