به گزارش ایرنا سید جمیل احمدی روز شنبه در دیدار با مدیرکل زندان های استان کردستان به نامگذاری سال 96 به 'اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' اشاره کرد و افزود: یکی از ارکان مهم و حیاتی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب آموزش های مهارتی است و می طلبد با همکاری دستگاه های اجرایی و همکار استان زمینه توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار و کمک به رشد تولیدات داخلی فراهم شود.
وی آموزش های مهارتی را در توسعه و رشد اقتصادی استان کردستان بسیار موثر دانست و گفت: فرهنگ کار باید در استان تغییر یابد و در شرایط کنونی پشت میز نشینی و انتظار برای استخدام در دستگاه های دولتی جایز نیست.
احمدی با بیان اینکه باید فرهنگ افراد جویای کار به افراد کارآفرین و صاحب ایده تغییر یابد ادامه داد: این مهم با نهادینه سازی گفتمان مهارت آموزی در سطح استان میسر است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی در کنار آموزش های مهارتی در زندان ها در سال جاری خبر داد و گفت: با برگزاری دوره های کارآفرینی در زندان ها به موازات دوره های آموزش مهارتی، علاوه بر آموختن ایده های جدید کسب و کار و آشنایی با راه اندازی مشاغل، می توان در راستای بهره گیری زندانیان از آموزش های مهارتی فراگرفته شده گام های اساسی برداشت.
مدیرکل زندان های استان کردستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از تعامل و همکاری مناسب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در ارائه آموزش های مهارتی در زندان های استان و پوشش فراگیر این آموزش ها در زندان ها، خواستار توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی با همکاری اداره کل زندان های استان شد.
اسحاق ابراهیمی گفت: آموزش های مهارتی نقش مهم و بسزایی در اصلاح و تربیت زندانیان دارد و این افراد با فراگیری آموزش های مهارتی به افرادی دارای تخصص در سطح جامعه تبدیل شده اند که توانسته اند برای خود و افرادی با شرابط خود، کارآفرینی و شغل ایجاد کنند.
در پایان این دیدار 2 طرف بر گسترش و توسعه آموزش های مهارتی مبتنی بر تعامل دو سویه تاکید کردند.
هم اکنون 119 آموزشگاه خصوصی و 12 مرکز دولتی کردستان آموزش های فنی و حرفه ای را به هنرجویان ارائه می دهند.
در آموزشگاه های مراکز دولتی این استان سالانه سه میلیون و 340 هزار نفر ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های بخش خصوصی نیز سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.
سالانه بیش از 23 هزار نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان در رشته های مختلف آموزش می بینند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.