به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خوش‌آیند صبح امروز در نخستین گردهمایی مدیران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در سال جدید با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: نظام آموزش از ضرورت‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی برای ایجاد مهارت‌های لازم سرمایه انسانی است و در این میان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلفیقی است از علم، فن و هنر و نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا کرده و مضمونی توسعه‌ای دارد.

خوش‌آیند بیان کرد: در راستای انجام وظایف قانونی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی برای کاهش زمان بیکاری جویندگان کار و کمک به اشتغال جویندگان کار و تثبیت اشتغال شاغلین در سال گذشته 21 هزار و 921 نفر دوره معادل 3 میلیون و  867 هزار و 800  نفر ساعت آموزش را در بخش‌های مختلف اجرایی کرده است.

وی افزود: برای تحقق پروژه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به میزان یک میلیون و 044 هزار و 440 نفر ساعت برای 5 هزار و 691 نفر از روستاییان استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: اجرای آموزش‌های مهارتی در تمام بخش‌های آموزشی اعم از ثابت، مراکز سیار، پادگان، زندان، روستا و عشایر، صنایع و صنوف و جوار دانشگاه، ایجاد مراکز رشد آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش استانداردهای مهارتی فناوری‌های راهبردی، اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، تدوین اطلس استانی مشاغل بومی و غیربومی و اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در سال 96 است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608454
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.