احمد مقیمی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید شهرستان اشکذر در این راستا اقدام های قابل توجهی انجام داده و برای ایجاد کسب و کارهای مختلف اهمیت زیادی قائل بوده که با اعطای تسهیلات به متنقاضیان اقدام به راه اندازی کسب و کارهای مختلف و ایجاد اشتغال در سال گذشته نموده است.
وی افزود: عمده اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید درزمینه های اشتغال ، ازدواج ، سپرده گذاری طرح امید و صنوف است که به متقاضیان پرداخت می شود.
مقیمی خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در حوزه ی اشتغال در سه بخش خویش فرمایی، خانگی و کارآفرینی صورت می گیرد که سقف تسهیلات در بخش خانگی 100 میلیون ریال، در بخش خویش فرمایی 300 میلیون ریال و نیز بخش کارآفرینی یک میلیارد ریال برآورد شده است.
وی افزود: در بخش کارآفرینی تا سقف 500 میلیون ریال مسئولیت پرداخت تسهیلات به متقاضیان بر عهده خود استان هاست اما در صورتی که متقاضی بالای 500 میلیون ریال تسهیلات درخواست نماید ، پرونده به ستاد مرکزی صندوق فرستاده تا بعد از ارزیابی های لازم مجوز پرداخت صادر شود.
رییس صندوق کارآفرینی امید اشکذر یادآور شد: اعطای تسهیلات از محل مشارکت مردمی طرح امید به منظور ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه در فرهنگ جامعه و بهره مندی از منابع مردمی و امکان توسعه خدمات صندوق با همکاری مردم، با هدف توسعه کسب و کارهای کوچک و پایداری اشتغال های خرد و مشاغل خانگی و نیز حفظ و افزایش ظرفیت واحدهای شغلی تولیدی و خدماتی همچنین ارتقاء کیفیت و کمیت محصول یا خدمات واحدهای کسب و کار صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: حداقل موجودی حساب سپرده قرض الحسنه طرح امید جهت محاسبه نوبت و معدل در دوره 90 روزه معادل 10 میلیون ریال است.
به گقته وی تسهیلات اشتغال مشارکتی در این طرح به این صورت است که میزان وامی که برمبنای محاسبه سیستم در دوره گشایش حساب سپرده قرض الحسنه طرح امید تا سقف 150 میلیون ریال در سر فصل های تسهیلاتی مشخص شده با دوره بازگشت اقساط حداکثر 36 ماهه ثبت و پرداخت می شود.
مقیمی اظهار داشت: همچنین صندوق کارآفرینی امید، دستگاه کارت خوان با تسهیلات 200 میلیون ریال به فروشگاه های معتبر اعطا می کند.
صندوق کارآفرینی امید شهرستان اشکذر در سال 85 تحت عنوان صندوق مهرامام رضا ( ع ) افتتاح و عضویت آن هم اکنون بالغ بر 1054 نفر است.
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/ 6197 خبرنگار: سعیده السادات خاتمی** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.