در راستای توسعه فرهنگ مهارت آموزی و بسترسازی ایجاد اشتغال مبتنی بر مهارت، تفاهم نامه‌ای بین اتاق بازرگانی بیرجند و اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی امضا شد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، امروز 6 مرداد، به منظور ارتقای صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی عضو اتاق استان، توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و افزایش بهره وری از طریق آموزش عملی و کاربردی برای انسجام بخشی به آموزش‌های شاغلین بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات و بازاریابی، آموزش و انتقال تکنولوژی تفاهم‌نامه فی مابین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی امضا شد.

این تفاهم نامه در راستای ایجاد همکاری دو جانبه و برای شناسایی و اجرای آموزش صنایع و حرفه‌ها با موضوعات مختلف تنظیم شده است.

همکاری در ایجاد شبکه‌های استانی آموزشی با هدف ارائه خدمات آموزشی به بازارهای هدف، شناسایی و اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان، استفاده از توانمندی‌های طرفین به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی و بسترسازی ایجاد اشتغال مبتنی بر مهارت با توجه به ظرفیت‌های طرفین از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

محسن احتشام، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد: تفاهم نامه فی مابین اتاق بازرگانی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای ارتقا و غنی سازی شغلی بوده و این تفاهم نامه در خصوص مهارت‌هایی که در بخش صنعت وجود دارد تنظیم شده است.

وی گفت: باید در راستای ارتقای مهارت گام برداشت و اتاق بازرگانی نیز به موفقیت محصولات تولید شده و پیدا کردن بازارهای داخلی و بین المللی برای عرضه محصولات کمک می‌کند.

بازاریابی و فروش محصولات، مشکلی که کارآموزان را رنج می دهد

حسین خوشایند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: داشتن شغل یکی از مشکلات جوانان است و لازمه پیدا کردن شغل در بازار نیز داشتن مهارت و حرفه است.

وی با بیان اینکه مهارت داشتن تاثیر بسزایی در اشتغال جوانان دارد، بیان کرد: یکی از مشکلات فنی و حرفه‌ای استان نیز بازاریابی و فروش محصولات است لذا امیدواریم با این تفاهم نامه کارآموزان به بازارهای خارج از استان وصل شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.