به گزارش ایرنا عباس رکنی روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز آموزش ‌های بین کارگاهی در شرکت کویر تایر بیرجند افزود: امسال سه هزار و 192 فرصت شغلی توسط کاریابی های استان برای متقاضیان فراهم شده است.
وی گفت: همچنین در این مدت یکهزار و 327 نفر از طریق دفاتر کاریابی فعال در استان به مراکز مختلف معرفی و مشغول به کار شده‌ اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر 11 هزار و 200 کارگاه تولیدی در سطح استان فعال است که 115 کارگاه بیش از 50 نیروی کار شاغل دارد.
وی با بیان اینکه بین فرصت های شغلی و افراد به کارگیری شده فاصله وجود دارد گفت: یکی از دلایل این مساله نبود تناسب بین مهارت ‌های مورد نیاز کارفرماییان و متقاضیان اشتغال است.
رکنی همچنین از شرکت کویر تایر به عنوان نگین صنعت خراسان جنوبی و شرق کشور یاد کرد و گفت: بخش زیادی از نیروی شاغل مرکز استان در این واحد تولیدی کار می کنند.
وی بر لزوم تقویت مهارت های فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: نبود تناسب بین رشته های دانشگاهی با بازار کار از جمله مشکلات بیکاری است که آموزش های فنی و حرفه ای می تواند این خلاء را پر کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: آموزش جوار کارگاهی برای ارتقای مهارت شاغلان، کارکنان و آموزش مهارت برای تمام افرادی که جویای کار و مهارت هستند از رسالت‌ های فنی و حرفه‌ ای است.
حسین خوش آیند افزود: کویر تایر بیرجند 12 درصد اشتغال بخش صنعت استان را به خود اختصاص داده همچنین مهارت آموزی نیروی کار در این شرکت مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: امید است با راه اندازی مرکز آموزش پیش کارگاهی در شرکت کویر تایر که امروز افتتاح شد روز به روز شاهد ارتقای بیشتر نیروی انسانی کارآمد و متخصص در این واحد تولیدی باشیم.
مرکز آموزش پیش کارگاهی شرکت کویر تایر بیرجند در فضای 300 متر مربع و ظرفیت 100 نفر به صورت تئوری و 70 نفر به صورت عملی در محل این کارخانه افتتاح شد.
در این مرکز آموزشی تمامی مهارت های فنی و مهندسی مرتبط با لاستیک، فناوری، سیستم مدیریت کیفیت و الزامات خودروسازان ارایه می شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.