مهدی مروج روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال در مراکز فنی و حرفه ای مه ولات به 108 هزار و 44 نفر ساعت در رشته های مختلف آموزش داده شد تا جذب بازار کار شوند.
وی اظهار داشت: در بخش رهگیری اشتغال 300 تن ، در بخش بنگاه اقتصادی 28 هزار و 276 نفر ساعت و سربازان نیروی انتظامی و سپاه نیز سه هزار و 464 نفر ساعت در رشته های مختلف آموزش دیدند و هفت تن نیز از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کردند.
وی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه ای شهرستان مه ولات در سال 85 افتتاح شد گفت: این مرکز با استفاده از دانش و تربیت سرمایه های انسانی توانمند در جهت ایفای رسالت خود مبنی بر ارائه مهارت های مورد نیاز بازار کار و تربیت نیروی ماهر و متخصص تلاش مستمر داشته و در برگزاری دوره های آموزشی اهتمام ویژه ای دارد.
وی افزود: مربیان مرکز فنی و حرفه ای مه ولات هم اکنون در چهار کارگاه در رشته های برق صنعتی ، عمران ، کشاورزی ، برق ساختمان ویژه مردان و سه کارگاه ثابت صنایع دستی ، هنر های تزیینی و قالیبافی مشغول ارایه آموزش به جوانان هستند.
رئیس مرکز فنی وحرفه ای مه ولات گفت: این مرکز در 3 رسته صنعت ، خدمات و کشاورزی مشغول فعالیت آموزشی در شهرستان است که در بخش های آموزشی ثابت و سیار شهری به اقشار مختلف مرم به ویژه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آموزش ارایه می دهد.
مروج افزود: این شهرستان در راستای جلب مشارکت بخش خصوصی دارای 6 آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در رشته های صنایع دستی ، کامپیوتر ، امور مالی و بازرگانی، مراقبت زیبایی، خیاطی و صنایع غذایی است.
وی بیان کرد: مرکز فنی و حرفه ای مه ولات پارسال به 149 هزار و 595 نفر ساعت در رشته های مختلف آموزش های لازم را ارایه کرد
وی گفت: در سال گذشته در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی 15 کارگاه آموزشی برپا شد که در بخش صنایع رتبه نخست استان به مرکز فنی و حرفه ای مه ولات اختصاص یافت بگونه ای که 942 گواهینامه مهارت و 282 تمدید گواهینامه تحویل کارآموزان شد.
وی افزود: مرکز فنی و حرفه ای مه ولات در سال گذشته در المپیاد مهارتی در رشته خیاطی رتبه اول استان و در رشته آجرچینی رتبه دوم استان را کسب کرد و تلاش می کنیم در راستای تحقق اهداف سازمانی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی بر مبنای نیاز منطقه و شهرستان گام های موثرتری برداریم.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7079/9878 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.