به گزارش ایرنا محمد حسینی روز شنبه در جلسه شورای مهارت استان گیلان در رشت افزود: نگاه کلی به بخش های آموزش در عملکرد هشت ماه سال جاری نشانگر آن است که در بخش صنعت تمرکز بیشتری در بخش دولتی و تمرکز یک سری رشته های خدماتی در بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه ارائه آموزش های مهارتی توسط دستگاه های مختلف علاوه بر فنی و حرفه ای، پراکندگی آموزش های مهارتی را منجر شده ، اظهار داشت: اثربخشی آموزش های مهارتی را به دلایلی از جمله اینکه اشتغال از مسیر آموزش های مهارتی نمی گذرد، را شاهد نیستیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با تاکید بر اینکه آموزش های مهارتی بایستی ساماندهی شود، خاطر نشان کرد: خوشحالیم که قانونگذار این موضوع را لحاظ کرده و شورای مهارت در استان ها به ریاست استانداران شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه بایستی از بخش نیازسنجی گذر کرده و وارد مرحله نیازآفرینی شویم، اضافه کرد: مجموعه بررسی ها و شواهد نشانگر این است که بایستی ارتباط معنی داری بین آموزش های مهارتی و اشتغال ایجاد کنیم.
حسینی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای در راستای ارائه آموزش های مهارتی شاغلان و افراد جویای کار فعالیت می کند، اظهار داشت: در بخش آموزش شاغلان آموزش های مهارتی را به سمتی پیش ببریم که بهره وری کار شاغلان افزایش یابد و افراد جویای کار نیز از مهارت برای اشتغالزایی برخوردار شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با پیشنهاد طرحی به عنوان شبکه تعاملی آموزش و اشتغال استان گیلان و با بیان اینکه بر اساس این طرح در مرحله اول در سه حوزه اطلاعات را از طریق اپلیکیشن به افراد ارائه می دهیم، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح شبکه تعامل آموزش و اشتغال این است که افراد جویای کار را ثبت نام کنیم، فرصت های گردشگری استان را بر پایه این اپلیکیشن به روز شناسایی کنیم و اینکه چه تولیدات کشاورزی و صنایع دستی در آن روستا قابل عرضه برای فروش و هدایت است، بعد از جمع آوری این اطلاعات دانشگاه ها می توانند کمک کننده باشند.
وی در خاتمه بیان داشت: فنی و حرفه ای استان گیلان با 21 مرکز ثابت دولتی، 153 کارگاه آموزشی با همراهی 215 مربی در بخش دولتی و 628 آموزشگاه آزاد با همراهی دو هزار و 226 مربی، به ارائه آموزش های مهارتی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات فعال می پردازند.
سومین جلسه شورای مهارت استان گیلان امروز (شنبه) به ریاست مصطفی سالاری استاندار گیلان و با حضور سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشت برگزار شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.