به گزارش ایرنا ، استاندار یزد روز شنبه در این مراسم گفت : میبد یکی از شهرستان‌های پیشرو در برگزاری چنین گردهمایی‌هایی است که به تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد همگرایی‌های جمعی برای توسعه و پیشرفت منطقه کمک می‌کند.
محمدعلی طالبی افزود : میبد یکی از شهرهای سرآمد استان است که به دست فرهیختگان ، صنعتگران و بخش خصوصی ساخته شد که این امر نتیجه چنین گردهمایی‌ها ، دورهم جمع شدن‌ها و مشارکت‌های جمعی است که در ارتباط با آن‌ها توسعه شهرستان در قالب یک اراده جمعی شکل می‌گیرد و زمینه را برای بهره‌وری از منابع و ظرفیت‌ها فراهم می‌کند.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال 98 به رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی تصریح کرد: شرایط استان و کشور اقتضا می‌کند که بیشتر به حوزه اقتصاد ، معیشت و مسائل مرتبط به اشتغال پرداخته شود، میبد نیز با توجه به شرایط و ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند در این حوزه نقش مؤثری داشته باشد و می‌توان انتظار داشت که به کمک مسئولان ، صنعتگران و مردم گره‌ها از فرآیند تولید باز شود و پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد فعال شود.
همچنین امام‌جمعه میبد گفت : باید در سایه هم‌فکری و هم‌اندیشی راهی برای ایجاد تعادل میان مهاجرپذیری و از دست دادن نخبگان پیدا کرد ، می‌توان با ایجاد مراکز تحقیق و پژوهش و ارتقای شاخص‌های پیشرفت و رویکرد پژوهشی زمینه را برای ماندن نخبگان فراهم کرد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا اعرافی همچنین به مدیریت منابع آب اشاره کرد و گفت : در دهه آینده در صورت نبود مدیریت منابع آب شاهد وقوع فاجعه و مشکلات جدی در این زمینه خواهیم بود که باید این موضوع موردتوجه قرار گیرد.
وی در ادامه با تجلیل از افتخارآفرینی دانش آموزان یزدی تصریح کرد : با ایجاد زیرساخت‌ها و رعایت شاخص‌ها لازم است زمینه برای سرمایه آوری برای پیشرفت شهرستان فراهم کنیم و به خیرین برای انجام فعالیت‌ها در حوزه‌های علمی ، اقتصادی ، عمرانی و رسیدگی به مردم کمک کنیم.
همچنین نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت : باید از همه‌کسانی که سال گذشته منشاء خیر و برکت برای شهرستان بودند قدردانی کرد و سال 98 از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامیده شده باید از فعالان اقتصادی شهرستان هم که در شرایط کنونی مشقت تولید و دیگر گرفتاری‌ها را به جان می‌خرند تا کالای تولیدشده را صادر کنند و نیز کارگران که بعضیا سه نوبت نیز کار می‌کنند تشکر کرد.
دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: باید از دولت برای فراهم کردن زیرساخت‌ها تشکر کرد اما در میبد اقدام عمرانی و قابل‌توجه خیران و فعالان اقتصادی است نشانه اتکا به خود است که از ظرفیت‌های بی‌پایان خود استفاده می‌کند.
وی در ادامه از همه خیران و فعالان اقتصادی خواست برای ساخت اماکن ورزشی ، مراکز درمانی خیری و... در کنار مدیران قرار گیرند.
فرماندار میبد هم در این همایش از اقدامات انجام‌شده و در حال انجام مرتبط با 45 پروژه که به‌صورت اولویت‌های کاری سال 97 با تشکیل جلسات تعیین شد ، گزارشی ارائه داد .
حسین فلاح با اشاره به اینکه با کمک فرهیختگان در حوزه میراث فرهنگی انتخاب شهر میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو صورت گرفت؛ گفت : همه اعم از دانشگاهیان ، شهرداری و شورای شهر و... باید همچنین موضوع جهانی‌شدن شهر میبد را با توجه به افق 2020 پیش رو پیگیری کنند.
وی همچنین به معرفی صنایع‌دستی میبد و تعداد فعالان این حوزه پرداخت و گفت : 300 نفر در حوزه زیلو ، 250 نفر در کاربافی ، 500 نفر در حوزه سفال و سرامیک و ... مشغول به کار هستند .
فلاح همچنین به روشنایی 24 کیلومتر از مسیر میبد به سمت پل خورشید اشاره کرد که این امر را اتفاق خوبی در این شرایط سخت اقتصادی دانست که باید به خاطر آن از امام‌جمعه و مسئولان شهرداری و شورای شهر تشکر کرد.
به گفته دبیر همایش فرهیختگان میبدی تاریخچه این همایش به سال 74 می‌رسد که ابتدا با عنوان همایش پزشکان میبدی سراسر کشور برگزار می‌شد و در چند سال اخیر این همایش مختص فرهیختگان میبدی در همه رشته‌ها برگزار می‌شود.
کمال بیگی هدف از برگزاری این همایش را معرفی فرزندان برومند به میبدی‌ها و همچنین هم‌افزایی و مراوده فرهیختگان شهرستان عنوان کرد.
مرکز شهرستان 104هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.