به گزارش ایرنا، یداله رحمانی سه شنبه 27 آذرماه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر استان فارس افزود: در ابتدای دولت تنها یک شرکت دانش بنیان در فارس فعال بود؛ درحالیکه این تعداد در سال 94 به 36 شرکت و در حال حاضر به بیش از 160 شرکت در فارس رسیده است؛ همچنین بیش از این تعداد نیز منتظر گرفتن تاییدیه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
وی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت 7 مرکز رشد در استان وجود داشت اما امروز شاهد فعالیت 30 مرکز رشد در سطح استان فارس هستیم.
رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس همچنین از 15 برابر شدن محصولات تجاری سازی شده شرکت های دانش بنیان در استان فارس طی سال های فعالیت دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: این فعالیت ها و تلاش ها باید تا رسیدن به شاخص های بین المللی در حوزه پژوهش و فناوری ادامه یابد.
** هدفمندسازی پژوهشی با هدف حل چالش‌های فرارو در اولویت باشد
سرپرست استانداری فارس همچنین اظهار داشت: هدفمندسازی پژوهشی باید بر اساس نیازهای دستگاه های مختلف، برای حل چالش های استانی و ملی از جمله چالش آب اولویت مهم استان باشد.
وی با اشاره به کسب مقام برتر استان فارس جشنواره پژوهش و فناوری در سه سال پیاپی افزود: این موفقیت حاصل تلاش جمعی دانشگاهیان، اساتید برجسته و مدیران دستگاه هایی است که مباحث مربوط به پژوهش و فناوری را پیگیری کرده اند.
رحمانی اظهار داشت: این جایگاه برتر پژوهشی و فناوری شایسته استانی است که با قدمت تاریخی و ظرفیت‌های بی شمار در حوزه‌های مختلف دارد و به ویژه در تربیت نیروی انسانی به عنوان مهمترین عامل توسعه، پیشگام است.
وی نامگذاری هفته ای با عنوان پژوهش و فناوری را امید به کشف حقیقت بر اساس روندی نظام مند و علمی خواند و افزود: پژوهش در مسائل مختلف لازمه توسعه و پیشرفت پایدار و همه جانبه کشور است.
وی با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی پایان نامه و رساله در دوره تحصیلات تکمیلی توسط دانشجویان دانشگاههای کشور و استان فارس نگاشته می‌شود، ابراز داشت: میزان کاربردی بودن این پایان نامه‌ها بسیار حائز اهمیت است.
رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس با تاکید بر اهمیت نتایج عملی پژوهشی و اثر گذاری آن‌ها در رفع مشکلات، بر آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه‌های مختلف بنا بر میزان اثرگذاری تاکید کرد .
وی اظهار داشت:اتکا به اقتصاد نفتی تنها راه حل توسعه کشور نیست، بلکه مفهوم ناب اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان که از راهکارهای مقام معظم رهبری در کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی نشات می‌گیرد، باید در پژوهش ها نمود بیشتری یابد.
در این آیین از پژوهشگران برتر استان فارس تجلیل شد.
برنامه های گرامیداشت هفته پژوهش در استان فارس از 24 آذرماه آغاز شده است و تا 30 آذرماه ادامه دارد.
7375 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.