سعید زارع روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراسم از ساعت 9 صبح روز یکشنبه 13 آبان 1397 از میدان شهید بهشتی، چهار راه سلمان، میدان بعثت و مسجد حظیره به طرف تکیه امیرچقماق برگزار می شود.
به گفته وی، راهپیمایی با تلاوت قرآن کریم و سپس سرود جمهوری اسلامی آغاز و سپس مردم به صورت گسترده از مسیرهای مختلف به طرف میعادگاه برنامه حرکت می کنند.
این مسئول اظهار داشت: در اجتماع بزرگ مردم یزد چند برنامه فرهنگی از جمله سخنرانی و همچنین قطعنامه پایانی مراسم قرائت می شود.
زارع گفت: راهپیمایی 13 آبان در 65 نقطه شهری و برخی مناطق روستایی استان برگزار می شود.
روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت.
در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
همچنین در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.
در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد، بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری کردند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.