محسن شکرنیا روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان ' روز ملی مبارزه با استکبار جهانی' افزود: یوم الله 13 آبان سال جاری با توجه به جنگ بزرگ نظام سلطه به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار علیه نظام اسلامی و همچنین تحریم های ظالمانه با هدف القای یاس و ناامیدی و جدایی مردم از نظام اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی ادامه داد: امروز در 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی شعار مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم انقلابی آذربایجان غربی همصدا با امت استکبار ستیز ایران اسلامی ترجمان همان شعار هیهات من الذله حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در ظهر عاشورا و لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) در طول تاریخ بشریت است.
وی اضافه کرد: مردم زمان شناس و ولایتمدار استان امسال پرشورتر از سال های گذشته در صف های به هم پیوسته، وفاداری خود را به آرمان های انقلاب به تصویر می کشند و حماسه ماندگار دیگری را خلق می کنند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه ای فرمانده کل سپاه سخنران راهپیمایی 13 آبان امسال در ارومیه خواهد بود.
درادامه این جلسه نمایندگان دستگاه های عضو جلسه به ارایه برنامه های ویژه 13 آبان خود پرداختند.
به گزارش ایرنا، روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
در روز 13 آبان 1343 مأموران رژیم شاه امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند.
در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران راه پیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرده و آنان را به خاک و خون کشیدند. در روز 13 آبان 1358 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی این روز را به روز'ملی مبارزه با استکبار' نام گذاری کردند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.