حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نمازجمعه خمین افزود: 13 آبان خاطرات مختلفی در عرصه تاریخی انقلاب ایران را در دل خود جای داده که وقایع 13 آبان 57 در مقابل دانشگاه تهران، دستگیری امام خمینی (ره) و تبعید ایشان به ترکیه از جمله این حوادث است.
وی ادامه داد: فتنه ‌انگیزی مزدوران علیه نهضت اسلامی، فساد و جاسوسی دیپلمات‌های آمریکا بر ضد انقلاب اسلامی برای از بین بردن ماهیت انقلاب اسلامی بود.
وی ادامه داد: امام راحل(ره)، از 13 آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند و اکنون ملت ایران به این باور رسیده‌‌اند که این واقعه یک حرکت انقلابی بود.
خطیب جمعه خمین گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و با فریادهایی که مردم ایران در راهپیمایی این روز علیه استکبار جهانی سر می دهند، ماهیت استعمارگران را افشا می کند.
وی در سخنان دیگر خود به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن اصلی انقلاب اسلامی استکبار جهانی و در راس آن آمریکا است.
خطیب جمعه خمین به پیاده روی اربعین حسینی نیز اشاره کرد و افزود: پیاده روی بیش از 30 میلیون زائر از اقصی نقاط دنیا از پیر و جوان نشان از عشق به اهل بیت و لبیک به آرمان امام حسین (ع) است.
حجت الاسلام حسینی افزود: این جمعیت میلیونی امروز به ندای سالار شهیدان لیبک می گویند و با پای پیاده راهی کربلای معلی می شوند.
خطیب جمعه خمین به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره حذف دلار از مبادلات اشاره کرد و افزود: اگر مسئولان دلار را از مبادلات تجاری ایران حذف کنند و دریافت و پرداخت های بین المللی با پول همان کشورها انجام شود، تحریم ها بی اثر می شود.
وی در سخنان دیگر به پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه و عراق نیز اشاره کرد و افزود: داعش رو به نابودی است و آن کشورهایی که داعش را بوجود آوردند و تجهیز می کردند اکنون دچار بحران جدی شده اند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است و نماز جمعه در 2 شهر آن اقامه می شود.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.