امیر زارع زاده که نمایش فرصتی برای بیداری را در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ارائه کرده، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایش خیابانی هم پر مخاطب است و هم بهترین نوع آن است و از این نظر که یک نمایش خیابانی را پنج هزار نفر همزمان می بینند، خیلی اثرگذار است و مردم آن را می پذیرند.
وی افزود: سال هاست که در ایران مشخص شده کارهای فرهنگی معجزه می کند و یکی از معجزات کارهای فرهنگی، فرهنگ سازی است که می توان خرده فرهنگ هایی ناصواب و نادرست را خیلی سریع از طریق کارهای فرهنگی اصلاح کرد و فرهنگ حسنه را ترویج داد.
وی از اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان بویژه کمیسیون فرهنگی و شهردار این شهر بخاطر برگزاری چنین جشنواره ای تشکر کرد و گفت: اینگونه اتفاق ها ، علاوه بر ایجاد نشاط و شور اجتماعی، مردم را دعوت به مشارکت می کند ضمن اینکه یکی از اثرات این جشنواره فرهنگ سازی در مورد اماکن عمومی و بیت المال است.
زارع زاده یادآور شد: مردم از اینکه به آنها تذکر داده و نصحیت گفته شود، خسته اند ولی پیام فرهنگی را متوجه می شوند و با پیام و نماد فرهنگی می توان هدف را در جامعه القا کرد.
عضو شورای اسلامی شهر سقز استان کردستان یکی از وظایف شوراها و شهرداری های کشور را برگزاری چنین جشنواره هایی دانست و توصیه کرد: تمام افرادی که در کمیسیون های فرهنگی شوراهای کشور فعالیت دارند، برای یک بار هم که شده این معجزه فرهنگی را امتحان کنند و مردمشان را از این کار بزرگ فرهنگی بی نصیب نگذارند.
زارع زاده گفت: این جشنواره تنها در سقز و لاهیجان و چند شهر دیگر برگزار می شود و بزودی در کرمانشاه و همدان نیز برگزار خواهد شد.
نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از دیروز (دوشنبه) در شهر لاهیجان فعالیت خود را آغاز کرد و به مدت سه روز ادامه دارد .
امسال از 177 اثر ارسال شده به دبیرخانه، تعداد 148 اثر در بخش مسابقه و 29 اثر در بخش کودک هستند و این جشنواره در هشت نقطه در سطح شهر با حدود 90 اجرا از اقصی نقاط کشور در حال برگزاری است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.