به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج؛ سیدعلیرضا موسوی در این ارتباط اظهار کرد: پیرو درخواست کتبی غدیر مهدوی عضو شورای اسلامی شهر کرج در یکصد و پانزدهمین جلسه کمیته نامگذاری شورای شهر کرج؛ طرح نامگذاری بلوار انرژی اتمی کرج به نام مریم میرزاخانی به تصویب رسید.
وی گفت: مرحومه میرزاخانی در سال ۹۳ به سبب تحقیقاتش، برنده جایزه‌ی فیلدز شد، جایزه‌ فیلدز معتبرترین نشان علمی ریاضیات است که هر چهار سال یک‌ بار به برترین دانشمندان علم ریاضی زیر ۴۰ سال اعطا می‌شود؛ میرزاخانی اصالتا البرزی و نخستین زنی بود که در جهان موفق به دریافت این جایزه شد.
وی تصریح کرد: نامگذاری این بلوار زمینه این مهم را فراهم می کند که با حفظ یاد و خاطره این نابغه ریاضی، پیشرفت های اخیر کشور در حوزه علوم و فناوری که حاصل تلاش های دلسوزانه جامعه علمی و پژوهشی کشور بوده در حافظه شهروندان ثبت و ماندگار شود.
دبیر کمیته نامگذاری معابر شهری، افزود: نامگذاری معابر، بلوارها و خیابان ها با در نظر گرفتن شرایط جامعه، سنت ها، عادات اجتماعی و به خصوص در نظر گرفتن احساسات جامعه، و مطابق با شرایط انجام می شود.
موسوی با بیان اینکه تصویب نام‌گذاری معابر، میادین، خیابان‌ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و هم‌چنین تغییر نام آن‌ها با رعایت مقررات مربوطه از وظایف کمیته نامگذاری معابر شهری است.
مدیر کل ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری کرج بیان کرد: نام یک مکان هویت‌ بخش و یا تقویت‌ کننده عناصر هویتی و احساس تعلق شهروندان مخاطب ساکن یا عابر است.
وی تاکید کرد: تک تک اعضای کمیته نامگذاری معابر شهری تلاش می‌کنند در زمان نامگذاری، نام‌هایی را که سنخیتی با محله و خیابان ها دارد؛ انتخاب کنند.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 948385
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.