به گزارش خبرنگار ایرنا در این نمایشگاه خط که عصر شنبه با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان آستارا در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دایر شد، 40 تابلو شکسته نستعلیق و نقاشی خط با مضامین عرفانی و قرآنی، به مدت یک هفته در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
باغچه سرایی خوشنویس تابلوهای این نمایشگاه در حاشیه افتتاح آن گفت: از سال 68 در رشته های خوشنویسی، مینیاتور، تذهیب، تشعیر، سیاه قلم و طراحی گرافیک فعالیت می کنم و تاکنون 12 نمایشگاه انفرادی را برگزار کرده ام.
وی افزود: در رشته خوشنویسی زیر نظر استادان کرمعلی شیرازی، جواد بختیاری، یدالله کابلی و محمد حیدری آموزش دیده ام و پیش از این در نمایشگاه گروهی شکسته نویسان معاصر در برج میلاد تهران شرکت و به مدت 10 روز در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء (ص) رشت نمایشگاه انفرادی دایر کرده ام.
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: این شهرستان از ظرفیت بالای فرهنگ و هنر برخوردار است و باید با حفظ سرمایه‌های اجتماعی رشته های هنری، از آن برای ارائه آموزه های اجتماعی به جامعه استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: هنر خوشنویسی در آستارا غنی است و هنرمندان صاحب نام این شهرستان از سرمایه‌های کشور و استان محسوب می شوند.
رامین پیری مسئول انجمن خوشنویسان آستارا نیز بیان کرد: انجمن خوشنویسان این شهرستان حدود 50 نفر عضو دارد و 19 نفر آنها درجه ممتاز و پنج نفر آنها درجه فوق ممتاز دارند.
اکبر اکسیر شاعر آستارایی صاحب سبک فرانو نیز گفت: در این نمایشگاه پیام والای انسانیت از ورای شیدایی قلم، شیوایی سخن و موسیقی هنر به گوش می رسد و مردم با فرهنگ آستارا، باید با استقبال از آن از هنرمندان خود حمایت کنند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری این شهرستان فعالیت می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.