حسین اسحاقی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه گروهی طراحی و ‌نقاشی جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید نگاه ابزاری به هنر نداشته و ندارد و هنرمندان را به عنوان سرمایه های اجتماعی می داند از این رو با واگذاری امور هنری به اهل هنر به این قشر مهم جامعه نگاه ویژه ای داشته است.
وی اظهار کرد: سه متقاضی برای گرفتن مجوز آموزشگاه آزاد هنری در جنوب کرمان ثبت نام کرده اند که پیگیر این مهم هستیم.
مسئول برگزاری نخستین نمایشگاه گروهی طراحی و ‌نقاشی نیز گفت: این نمایشگاه ویژه هنرجویان آموزشگاه گنجینه هنر جیرفت در 2 بخش خردسال و بزرگسال با حمایت اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان 16 مهر ماه همزمان با روز جهانی کودک در محل یادمان ولایت شهرستان جیرفت افتتاح شد.
حبیبه شریف ادامه داد: در این نمایشگاه 212 اثر در زمینه نقاشی روی بوم، کاردستی خردسالان، نقاشی روی شیشه، تکنیک مداد رنگی و پا ستل گچی، رنگ روغن، ترام، تذهیب مینیاتور سفید قلم و طراحی چهره برای علاقمندان به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: علاقمندان می توانند از ساعت هشت تا 12 و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 20 از آثار این نمایشگاه بازدید کنند.
شریف تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتقاء سطح فرهنگ و هنر، همچنین تشویق و ارج و بها دادن به هنرمندان خردسال و بزرگسال و کارآفرینی برای نوجوانان و جوانان است.
وی بیان کرد: نقاشی از جمله رشته های هنری پایه است که تقریبا در تمام زمینه های هنری مورد استفاده قرار می گیرد از این رو هنرمندان نقاش باید جایگاه خود را پیدا کنند تا از طریق هنرشان بتوانند راه های کسب درامد و ارائه آثار خود به بازار را بدست آورند.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب و فاریاب را پوشش می دهد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.