خوبیار مشایخی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دومین مرحله از واکسیناسیون تب برفکی از تاریخ 10مهر ماه سال جاری به مدت 30 روز کاری ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: این مرحله بوسیله 25 گروه دولتی و با همکاری 21 گروه خصوصی اجرا خواهد شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان خاطرنشان کرد:مرحله نخست واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله واحدهای پرواربندی صنعتی، روستایی و عشایری جنوب کرمان از 23 خرداد سال جاری به مدت 30 روز انجام شد.
وی بیان کرد: واکسیناسیون دام نقش بسزایی در مقابله با بیماری تب برفکی دارد اما رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری بسیار مؤثر است.
مشایخی خاطرنشان کرد: تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی و مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می کند.
هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبارجنوب، قلعه گنج، فاریاب و منوجان زیر پوشش اداره کل دامپزشکی جنوباستان کرمان است.
****
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: 43 مراسم تعزیه خوانی درهفت شهرستان جنوب کرمان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد.
حسین اسحاقی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: بیش از 21 گروه رسمی تعزیه خوانی در هفت شهرستان جنوب کرمان فعال می باشند که علاوه براین گروه ها تعدادی هم بصورت غیر رسمی فعالیت می کنند که پیگیرساماندهی این گروه ها می باشیم.
وی بیان کرد: با توجه به استقبال مردم از مجالس تعزیه خوانی از این ظرفیت می توان برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان با سیره ائمه اطهار (ع) استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: هنر تعزیه خوانی یکی از بهترین منابع برای انتقال فرهنگ عاشورا به جامعه می باشد.
وی گفت: هنر تعزیه وارداتی نیست و ایرانیان شیعی پایه گذاران این هنر می باشند لذا مردم کشورمان به خاطر نوع نگاهشان به این هنر با اهمیت و پرمخاطب، برای تعزیه احترامی ویژه قائل هستند.
وی افزود: مردم ایران به آیین تعزیه احترام ویژه ای قائل هستند چرا که آنرا به عنوان احیا کننده فرهنگ عاشورا با بهره گیری از هنرهای نمایشی می دانند.
وی خاطرنشان کرد: تعزیه پیام آور فرهنگ عاشورا و فرهنگ و هنر اصیل، ریشه دار و متفکرانه ایرانیانی است که رسالت خود برای ترویج فرهنگ دینی واسلامی را از طریق هنر، به خوبی انجام می دهد.
وی بیان کرد: عناصر و مظاهر فرهنگی تعزیه را باید به شکل صحیح و رعایت زیبا شناسی و مبتنی بر آموزش های اصولی ارائه کرد تا در دل مردم بنشیند لذا امیدواریم با برگزاری سوگواره های حسینی بتوانیم گامی موثر در بقا و احیای شبیه خوانی و استعدادیابی در میان جوانان علاقه مند به هنربرداریم.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جیرفت،عنبرآباد، کهنوج، رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج و فاریاب را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7450/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.