نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اقتدار نیروهای مسلح ایران به‌ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش در سایه پیروی از دستورات خداوند، پیامبر اکرم(ص)، امامان(ع) و ولایت فقیه است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش مستقر در این استان با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، نیروی دریایی قهرمانانه در مقابل دشمن جنگید و امروز فضای گسترده‌ای از دریا را تحت سیطره خود دارد.

وی به آثار سجده بر پیشانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با ایمان به خداوند، قدرتمندانه از حریم ایران اسلامی دفاع می‌کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفظ حریم دریایی و منافع ایران اسلامی با اخلاص ماه‌ها در دریا  به وظیفه خود عمل می‌کنند، تصریح کرد: اکنون دشمنان نظام اسلامی از موشک‌ها، نیروی دریایی، سپاه و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هراس دارند. 

آیت‌الله قربانی، اقتدار نیروهای مسلح ایران به‌ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش را در سایه پیروی از دستورات خداوند، پیامبر اکرم(ص)، امامان(ع) و ولایت فقیه خواند و بیان کرد: امیدوارم قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود تا دشمن قدرت ایستادگی در مقابل آن را نداشته باشد.

وی در ادامه به روایتی از امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، نماز را ستون دین دانست و خاطرنشان کرد: نماز عبادت جامع محسوب می‌شود و مظهر طهارت و دوری از غصب مال حرام است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه اهل نماز دورغ نمی‌گویند و خیانت نمی‌کنند، یادآور شد: فردی که اهل نماز باشد به دشمن خدمت نمی‌کند و در راستای اهداف نظام الهی حرکت می‌کند.

وی، اقامه نماز نیروهای مسلح را با شکوه توصیف کرد و افزود: نماز جماعت نیروهای مسلح به نظام جمهوری اسلامی ایران عظمت می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نماز و زکات در کنار همدیگر قرار دارند، اظهار کرد: جامعه‌ای که بر مبنای نماز و روزه حرکت کند دارای ارزش است.

آیت‌الله قربانی، روزه را سومین پایه‌ای دانست که اسلام بر آن بنا شده است و بیان کرد: روزه جزو سخت‌ترین عبادت‌ها محسوب می‌شود ضمن اینکه شیرین‌ترین عبادت‌ها است.

وی با بیان اینکه حج از پایه‌های اسلام محسوب می‌شود، تصریح کرد: در برخی از سال‌ها آل‌سعود عبادت حج را از مردم ما دریغ کردند.

امام جمعه رشت، پرتاب سنگ به طرف مظهر شیطان را از اعمال حج عنوان کرد و گفت: اکنون آل‌سعود شیطان است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه پنجمین پایه اسلام را ولایت تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: ولایت به معنای سرپرستی انسان خداگونه است و رسول اکرم(ص) دنیای پر از خشونت، بی‌معرفتی، ظلم و جنایت را به دنیایی امن تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه ولایت کلید نماز، روزه، حج، عبادت‌ها و اداره مملکت است، اظهار کرد: ولایت راهنمای مردم در تمام امور است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ترویج آدم‌کشی و ترور توسط کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیای اسلام اشاره کرد و یادآور شد: امر مذکور به دنیای اسلام لطمه وارد کرده است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به نابودی داعش توسط سردار حاج قاسم سلیمانی، متذکر شد: همه می‌دانند آل‌سعود با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی داعش را ایجاد کرده است.

امنیت عرصه دریا به عهده نیروی دریایی است

فرمانده ناوگان شمال کشور نیز در دیدار مذکور با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی گفت: گیلان به واسطه وجود یگان‌های مختلف نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو استان‌های غنی از نظر حضور نیروی دریایی است.

امیر دریادار دوم احمدرضا باقری به پیروزی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر نیروی دریایی عراق پس از 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش دوسوم تجهیزات نیروی دریایی عراق را نابود کرد.

وی با بیان اینکه امروز حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته راه‌های پیشرفت و حفظ عزت ایران اسلامی را در نقاط مختلف به همراه داشته باشد، تصریح کرد: حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی در نقاط دوردست از اهداف نیروی دریایی ارتش است.

فرمانده منطقه چهارم امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش، یکی از راه‌های رسیدن به توسعه و اقتصاد پایدار را اقتصاد دریامحور عنوان کرد و متذکر شد: امروز نیروی دریایی مسؤولیت امنیت در دریاها را به عهده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.