به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر پنجشنبه در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش مستقر در این استان، با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، نیروی دریایی قهرمانانه در مقابل دشمن جنگید و امروز فضای گسترده‌ای از دریا را تحت سیطره خود دارد.
وی به آثار سجده بر پیشانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با ایمان به خداوند، قدرتمندانه از حریم ایران اسلامی دفاع می‌کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفظ حریم دریایی و منافع ایران اسلامی با اخلاص ماه‌ها در دریا به وظیفه خود عمل می‌کنند، تصریح کرد: اکنون دشمنان نظام اسلامی از موشک‌ها، نیروی دریایی، سپاه و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هراس دارند.
آیت‌الله قربانی اضافه کرد: امیدوارم قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود تا دشمن قدرت ایستادگی در مقابل آن را نداشته باشد.
وی اقامه نماز نیروهای مسلح را با شکوه توصیف کرد و افزود: نماز جماعت نیروهای مسلح به نظام جمهوری اسلامی ایران عظمت می‌دهد.

** تامین امنیت عرصه دریا به عهده نیروی دریایی است
فرمانده ناوگان شمال نیز در ابتدای این دیدار ، با تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی گفت: گیلان به واسطه وجود یگان‌های مختلف نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو استان‌های غنی از نظر حضور نیروی دریایی است.
امیر دریادار دوم احمدرضا باقری به پیروزی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر نیروی دریایی عراق پس از 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش دوسوم تجهیزات نیروی دریایی عراق را نابود کرد.
وی ادامه داد: امروز حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته راه‌های پیشرفت و حفظ عزت ایران را در نقاط مختلف به همراه داشته باشد و حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی در نقاط دوردست از اهداف نیروی دریایی ارتش است.
فرمانده منطقه چهارم امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش، یکی از راه‌های رسیدن به توسعه و اقتصاد پایدار را اقتصاد دریامحور عنوان کرد و گفت: امروز نیروی دریایی مسؤولیت امنیت در دریاها را به عهده دارد.
منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در استان گیلان قرار دارد و دارای دو مرکز بزرگ آموزشی شامل مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت و مرکز آموزش تکاوری منجیل است و افراد آموزش دیده در این مراکز، در عرصه دریاهای آزاد حضور فعال دارند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.